web analytics
header

Tips voor een platte buik

Een buik is voor veel mensen die op dieet zijn probleemzone nummer 1. Ze vallen wel af, maar de buik wilt niet echt volgen. Waarom zijn er anders zoveel fitnesstoestellen op de markt die je in no time een platte bezorgen?
Een platte buik krijg je niet vanzelf, je zult er voldoende moeite en tijd in moeten steken. Hier vind je alvast enkele tips.

Eet gezond en evenwichtig

Consumeer niet te weinig calorieën, dat heeft een nadelig effect, maar verminder je dagelijke aantal wel. Eet vooral veel fruit en groenten. Die bevatten veel vezels, wat bevorderlijk is voor een goede darmtransit. Matig het gebruik van vetten. Eet langzaam en kauw je voedsel goed.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Eet veel vezels

Vezels laten je verzadigd voelen, waardoor je minder eet. Ze bevorderen de darmtransit en voorkomen constipatie. Vezels zitten in fruit, groente en graanproductenµ.

Vermijd stress

Als je stress hebt, maakt je lichaam het stresshormoon cortisol aan, die de glucosespiegel verhoogt en onrechtstreeks dus een invloed heeft op je buikvet.

Matig je alcoholgebruik

Probeer zo weinig mogelijk alcohol te drinken. Door de cortisol die zo vrijkomt, stapelt het vet op je buik zich op.

Stop met roken

Roken houdt je niet slank. In tegenstelling tot niet-rokers hebben rokers meer abdominaal vet dan niet-rokers.

Neem een juiste houding aan

Trek je buik in om zo je buikspieren te trainen en er tegelijkertijd beter uit te zien. Probeer altijd zo recht mogelijk te staan en zorg ervoor dat je als je zit je twee voeten op de grond hebt.

Vermijd koolzuurhoudende dranken

Drankjes met ‘bubbels’ of ‘prik’ leiden tot een opgeblazen buik vol lucht en krampen.

Gebruik zo weinig mogelijk zout

Zout houdt het vocht op, waardoor je erg snel een opgeblazen buik hebt. Zout is bovendien slecht voor de cholesterol.

Drink veel water

Drink minstens 1,5 liter water per dag.

Doe buikspieroefeningen

Zoek buikspieroefeningen op die je liggen en die elke dag 3 reeksen van 20 oefeningen.

Beweeg voldoende

Voor een platte buik zijn duursporten ideaal. Echte aanraders zijn joggen, roeien en zwemmen

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *