web analytics
header

De 2 Grootste Misvattingen over Afvallen

Tips om af te vallen zijn er in alle soorten en maten. Het probleem is dat je vaak niet kunt achterhalen of de tip gebaseerd is op wetenschappelijk bewijs of dat het slechts om een aanname gaat. In dit artikel de 3 grootste (wat mij betreft) misvattingen over afvallen. Dingen die gepresenteerd worden als afslank tip maar die pertinent onjuist zijn. Dit artikel is gebaseerd op informatie zoals je dit kunt vinden op de site over gezond snel afvallen van goedkoopsnelafvallen.nl

Afvallen gaat om calorieën tellen, alle calorieën zijn gelijk

Als je maar minder calorieën eet dan je verbruikt gaan de kilo’s er van zelf af. Hierbij maakt het niet uit wat je eet, alles draait om de energiebalans. Dit is een tip/uitleg die ik veel voorbij zie komen. De waarheid ligt echter wel wat genuanceerder en ik zal dit verder toelichten.

De hoeveelheid energie kan worden weergegeven in calorieën. Alle calorieën hebben dezelfde inhoud aan energie. Dit wil echter niet zeggen dat ze allemaal hetzelfde effect hebben op jou lichaamsgewicht. Dit kan het beste worden geïllustreerd aan de hand van een voorbeeld:

Een eiwitcalorie bevat evenveel energie als een koolhydraat- of vetcalorie. Een eiwitcalorie kan er echter voor zorgen dat de stofwisseling een stimulans krijgt en dat je een verzadigd gevoel krijgt. Iets wat een koolhydraat- of vetcalorie minder goed kan.

Een ander voorbeeld is die van de koolhydraatcalorie. Een koolhydraatcalorie uit groente en fruit heeft vaak een veel andere uitwerking op je lichaam dan een koolhydraatcalorie uit suiker of frisdrank. De calorieën uit fruit en groente leveren jou lichaam vaak een veel langer gevoel van verzadiging op. Het gevolg is dat je minder snel geneigd bent tot snacken wat je lichaamsgewicht in dit geval ten goede zal komen.

Conclusie is dan ook dat het wel degelijk belangrijk is om te letten op welke calorieën jij binnenkrijgt. Vaak geldt de regel dat we te veel koolhydraatcalorieën eten/drinken ten opzichte van de calorieën uit eiwitten. Breng je deze verhouding beter in balans dan komt die veelal ten goede aan je gezondheid en ben je beter in staat om af te vallen.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Vet maakt je dik

Vet wordt door sommigen nog steeds gezien als oorzaak van overgewicht. Iemand die te dik is en veel vet heeft zal wel ‘te vet’ eten is dan de gedachte. Op zich lijkt dit een logische gedachte, toch is dit niet zo. Er is niets speciaals aan vet dat er voor zorgt dat wij mensen er dikker of vetter van worden. Wel is het zo dat (de slechte variant van vet) ongezonde voeding zoals junkfood vaak vol zit met verzadigde vetten. Het zijn echter niet de vetten maar de hoeveelheid calorieën (koolhydraten, suikers) die je dik maken.

Verder is het wel zo dat te veel verzadigde vetten schadelijk is voor onze gezondheid. Het kan hart- en vaatziekten tot gevolg hebben waaronder als gevolg van aderen die dichtslibben doordat er vet in blijft hangen.

Naast verzadigde vetten bestaan er ook onverzadigde vetten. Onverzadigd vet is gezond en verzadigde vetten zijn niet gezond. Het is daarom van belang dit onderscheid in acht te houden wanneer de discussie gaat over de vetten die je wel en niet zou moeten eten.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *