web analytics
header

Hoe Kun Je 10 Kilo Afvallen Binnen een maand?

Veel mensen streven ernaar om 10 kilo af te vallen. Het blijkt een magisch getal te zijn. Misschien komt dit omdat 10 kilo lichter voor velen gelijk staat aan slank zijn.

Jij wilt ook graag 10 kilo afvallen, maar je hebt geen idee hoe je dit aanpakt. Misschien heb je nog nooit eerder een poging gedaan tot afvallen en heb je geen idee waar je moet beginnen.

Gelukkig zijn er talloze mogelijkheden om op een gezonde manier gewicht te verliezen! Denk hierbij niet aan 10 kilo afvallen  in een week; eerder in een maand.

Wanneer je de tijd hiervoor neemt, is de kans op blijvend resultaat groter! Hoe doe je dit? Lees snel verder.

Als je op deze manier gestaag gewicht verliest, heb je een grotere kans dat de kilo’s er ook daadwerkelijk af blijven. En daarnaast zie je razendsnel resultaat; 2,5 kilo per week is ook veel en al helemaal wanneer je dit vier weken volhoudt.

Het motiveert natuurlijk ontzettend om jezelf slanker te zien worden. Ga hierdoor niet ineens nog meer je best doen of te streng voor jezelf zijn, want je moet wel op je gezondheid letten.

Voeding

Natuurlijk moet je op je eetpatroon letten als je gewicht wilt verliezen. Begin eens met het letten op de vetten. Vetten zijn goed, mits het gezonde vetten zijn. Hierdoor raak je eerder verzadigd. Voorbeelden van producten die gezonde vetten bevatten, zijn zalm, olijfolie en noten. Probeer hiernaast calorierijke voeding te vermijden. Het is namelijk belangrijk dat je niet teveel calorieën binnenkrijgt door middel van tussendoortjes als chips, koekjes en junkfood.

Ook is het goed om zoveel mogelijk water te drinken. Thee mag ook, mits er geen suiker toegevoegd is. Je denkt misschien dat vruchtensappen gezond zijn, maar ook hier zijn ontzettend veel suikers aan toegevoegd. Vermijd het drinken van alcohol zo veel mogelijk. Ook hier zitten veel suikers in. Mocht je er toch moeite mee hebben op een feestje, kies dan voor een rode wijn, maar wel met mate.

In de westerse wereld wordt er veel varkensvlees en rundvlees gegeten. Het is verstandig om deze zoveel mogelijk te vervangen door vis of wit vlees zoals bijvoorbeeld kip of kalkoen. Wit vlees is magerder en bevat minder slechte vetten.

Je kunt nooit te veel groenten eten. Groente geeft je snel een verzadigd gevoel en het bevat hele gezonde voedingsstoffen. Probeer wel ‘wit eten’ uit de weg te gaan; voeding zoals brood, pasta, suiker etc. Deze producten bevatten meestal veel snelle koolhydraten die je alleen een energieboost geven en verder omgezet worden in vetten.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Beweging

Beweging is ook een belangrijke factor als het gaat om afvallen. Het is noodzakelijk om iedere dag minstens een half uur te bewegen. Denk hierbij niet aan intensief sporten; te voet boodschappen doen of naar het werk fietsen is vaak al voldoende.

Veel mensen hebben tegenwoordig een kantoorbaan waarbij ze veel stilzitten. Probeer toch iedere paar uur vijf minuten te bewegen. Loop een keer extra naar de koffiehoek of loop een rondje om het gebouw heen.

Misschien heb je niet zoveel affiniteit met het huishouden, maar toch is het slim om dit een keer per week grondig te doen. Niet zodat je huis er piekfijn uit blijft zien, maar ook omdat je er erg veel calorieën mee verbrandt; twee vliegen in een klap! Heb je een hond? Laat deze dan iedere dag uit voor het avondeten. Ten eerste kom je op die manier aan je dagelijkse beweging en daarnaast zorgt een wandeling ervoor dat je je minder hongerig voelt.

Mentaal

Wat we eerder al benoemd hebben, is dat je te allen tijde realistisch moet blijven. Binnen een week 10 kilo afvallen is ten eerste onhaalbaar en het is ook nog eens ongezond als je dit wil bereiken. Daarnaast haal je veel meer voldoening uit het behalen van realistische doelen.

Een andere manier om gemotiveerd te blijven, is door een keer in de maand een foto te maken. Zo kun je zelf veel beter de vooruitgang zien. Ga ook niet iedere dag op de weegschaal staan; beperk dit tot een keer in de twee weken, anders krijg je geen betrouwbaar resultaat.

Om het voor jezelf wat makkelijker te maken, kun je er voor zorgen dat al het eten uit het zicht ligt. Wederom een excuus om op te ruimen, maar zo kom je ook minder snel in de verleiding, omdat je geen reden hebt om iets te associëren met snacken. Het kan je ook helpen om een nieuwe hobby te beginnen of om je sociale leven wat op te krikken. Zo blijf je lekker bezig en heb je voldoende afleiding. De meeste mensen eten voornamelijk als ze thuis alleen op de bank zitten.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen

Probeer niet teveel te denken aan je belemmeringen. Door alleen te focussen op wat je allemaal niet ‘mag’ eten, kun je je ook richten op al het eten dat wel goed voor je is. Probeer dit leuk te maken door bijvoorbeeld te experimenteren met recepten of sapjes.

Ook werkt het erg demotiverend als je je gaat vergelijken met anderen. Ieder individu is anders en iedereen heeft een andere bouw.Doe je best om geen aandacht te schenken aan het beeld in de media en de modellen in reclamecampagnes, want die geven geen realistisch beeld van een gezond lichaam.

Als je toch graag af wilt vallen en je hebt toevallig een vriend of vriendin die dit ook wilt, doe het dan samen. Met zijn tweeën bereik je meer. Daarnaast is het leuker en gezelliger om samen te bewegen en te koken. Ook leer je van elkaar; je geeft elkaar tips en sleurt elkaar door de moeilijke beginperiode heen. Uiteindelijk zijn jullie allebei natuurlijk enorm trots op elkaar dat het zo goed gelukt is. Let er wel op dat ieder zijn eigen doel blijft volgen. Het is immers geen wedstrijd.

Ten slotte is het goed om jezelf regelmatig voor te stellen hoe je er uit zou zien wanneer je op je droomgewicht zou zitten. Het is fijn om hier dagelijks aan te denken; het is namelijk een van de beste motivaties die je kunt hebben. Het brengt je doorzettingsvermogen en discipline, ook al is dit misschien onbewust. De aanhouder wint.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *