hit counter
header

Cambridge-dieet

Het Cambridge-dieet is een methode om af te vallen, die in de jaren’70 ontwikkeld werd door dokter Alan Howard van de Cambridge University

Bij het volgen van het dieet moet je je normale maaltijden vervangen door caloriearme maaltijdvervangers als shakes, soepen en repen. Die bevatten weinig calorieën, vet en koolhydraten. De maaltijdvervangers zijn eiwitrijk en leveren de nodige vitaminen, vezels en mineralen. In de maaltijdvervangers zitten theoretisch alle voedingsstoffen die je nodig hebt.

In het begin van het Cambridge-dieet moet je elke dag, drie weken lang, drie maaltijden vervangen door maaltijdvervangers van Cambridge. Zo’n maaltijd bevat rond de 155 calorieën. Zo ligt je dagelijkse calorieëninname rond 500 calorieën. Het grote voordeel van het dieet is dat je zelf geen calorieën hoeft te tellen.

Na de afslankfase moet je stapsgewijs overschakelen naar meer Cambridge-maaltijden en uiteindelijk naar gewone maaltijden. Zo wordt er na de drie weken een tussenweek ingelast waarin je naast de maaltijdvervangers ook een lichte avondmaaltijd mag gebruiken. De hoeveelheid koolhydraten moet geleidelijk aan verhoogd worden.

Om te voorkomen dat de verloren kilo’s er snel weer aanvliegen, bevat het dieet ook een zevenstappenplan, zodat je achteraf niet hervalt in je oude (foute) eetgewoonten.

Het Cambridge-dieet is een snelle manier om af te vallen. In een maand tijd verlies je 6 tot 10 kilo. Het dieet is niet gemakkelijk om vol te houden doordat je er zoveel voor moet laten. Het Cambridge-dieet kun je alleen volgen onder begeleiding van een erkende consulent.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.