hit counter
header

Hoe pak je het sporten best aan?

Je bent van plan op dieet te gaan en daarbij ook meer aan lichaamsbeweging te doen, maar je weet niet goed hoe je het moet aanpakken? Volgende tips kunnen je daarbij helpen.

Kies een sport waarbij je de grote spiergroepen moet gebruiken.
Dit zijn alle sporten waarbij je jezelf moet voortbewegen, zoals lopen of zwemmen. Met deze sporten zul je de meeste calorieën verbranden.

Sport niet teveel
Als je te intensief gaat sporten, loop je meer risico op blessures en spierpijn, waardoor je het sneller gaat opgeven. Je lichaam heeft tijd nodig om zich aan te passen aan meer fysieke activiteit. Probeer elke dag ongeveer een halfuur te sporten en voeg er wekelijks 10 minuten bij, tenzij je al een ervaren sporter bent natuurlijk.

Geef je helemaal
Het is goed je van tijd tot tijd een paar minuten helemaal te geven. Intensieve lichaamsbeweging stimuleert de productie van het groeihormoon en de vetverbranding.

Wissel af
Voorkom dat het sporten een sleur wordt door voldoende afwisseling in te bouwen. Kies verschillende sporten uit die je goed liggen en die je niet snel beu geraakt.

Sport samen
Ga samen met een vriend of vriendin sporten. Zo maak je het sporten gezelliger en voorkom je dat je het snel opgeeft. Je wilt immers niet voor elkaar onderdoen.

Kleine beetjes helpen
Niet alleen de grote inspanningen leiden uiteindelijk tot gewichtsverlies, ook de kleine beetjes helpen. Neem dus eens de trap in plaats van de lift, neem de fiets naar de bakker of maak een extra wandeling met je hond. Het gaat hier om kleine aanpassingen, die in ieders leven te integreren zijn.

Beweeg tijdens je werk
Als je een baan hebt waarbij veel fysieke activiteit komt kijken, dan is het minder nodig om daarbij veel te sporten of te bewegen. Maar als je aan een bureau zit en weinig beweegt, kun je toch proberen een beetje fysieke activiteit in te lassen. Zet je printer bijvoorbeeld een eindje weg van je bureau of loop eens tot bij een collega in plaats van een mailtje te sturen.

Train je spieren
Train je spieren, bijvoorbeeld door gewichten te heffen. Hoe meer spieren je hebt, hoe meer vet je lichaam gaat verbranden.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met De Afslank Receptenbijbel

De meeste diëten zijn incompleet, focussen zich op een beperkt aantal van de belangrijke elementen en pakken jouw doel niet bij de kern aan.

Oscar Helm heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je  krijgt in zijn boek de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s, theorieën om te begrijpen hoe afslanken echt werkt, tools en nog veel meer.

Afslank Receptenbijbel + Bonussen Risicovrij uitproberen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.