hit counter
header

Dr. Phil-dieet

Het Dr. Phil-dieet werd uitgevonden door de Amerikaanse psycholoog dr. Phil, bekend van de tv-shows van de Amerikaanse ster Oprah Winfrey en van zijn eigen shows. Het Dr. Phil-dieet is eigenlijk geen echt dieet, maar meer een denk- en levenswijze.

Het dieet richt zich niet op snel afvallen, maar op langzaam en op een rustige manier gewicht verliezen. Je moet je hoeveelheden matigen, maar niets is echt verboden. Je werkt eerder op de lange termijn dan op de korte.

Dr. Phil wil je als het ware ‘wakker schudden’ zodat je jezelf een gezondere levensstijl aanmeet. Het boek waarin hij het dieet uit de doeken doet, is ‘Voel je goed in je lijf’ of ‘The Ultimate Weight Solution’. De nadruk ligt op voedsel met veel vezels, complexe koolhydraten, gezonde vetten en mager vlees.

Zeven sleutels

Dr. Phil maakt gebruik van zeven sleutels:

1. Denk juist
2. Verwerk je gevoelend
3. Vermijd verleidingen
4. Controleer je omgeving en je voedsel
5. Zeg nee tegen slechte en ja tegen goede voeding
6. Beweeg met een doel
7. Zoek steun in je omgeving

Driestappenplan

Om tot een ideaal gewicht te komen, kun je best het driestappenplan volgen:

1. De eerste twee weken leer je hoe je je calorie-inname kunt beperken, hoe je op lange termijn moet werken en hoe op de korte termijn.
2. De ontwikkeling van een beter metabolisme
3. Levenslang je ideale gewicht behouden

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.