web analytics
header

Hoe houd je je dieet vol?

Op dieet gaan vereist veel doorzettingsvermogen. Het is niet gemakkelijk om een dieet vol te houden. Hier vind je alvast een paar tips over hoe je je dieet tot een goed einde brengt.

Val af in kleine stappen

Een ‘crashdieet’, waarbij je in korte tijd zoveel mogelijk afvalt door zo heel weinig calorieën te verbruiken, is een pak moeilijker vol te houden dan een dieet dat het rustig aanpakt. Bekijk het dieet in kleine stappen. Denk niet voortdurend aan het aantal kilo’s dat je uiteindelijk wilt afvallen, maar wees ook al trots op jezelf als de eerste 3 kilo eraf zijn.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Denk aan hoe gezond je wordt

Diëten heeft niet enkel als gevolg dat je afvalt, je gaat je ook gezonder voelen. Je krijgt meer energie, je cholesterolgehalte en je bloeddruk zullen dalen en je gaat er in het algemeen beter uitzien.

Eet regelmatig

Het heeft geen zin een hele dag niets te eten. Beter is het om je dag op te delen in zo’n 5 eetmomenten. Dat bevordert namelijk de stofwisseling. Het lichaam zal op die manier meer energie verbranden. Ook schakel je je hongergevoel uit, wat voorkomt dat je een plotse vreetbui krijgt.

Verbied jezelf niet alles

Af en toe mag je wel een ‘zondigen’. Jezelf alles verbieden is gewoon niet menselijk en leidt ertoe dat je je dieet sneller gaat opgeven. Je zou ook een dag in de week kunnen inlassen dat je niet dieet.

Drink voldoende water

Probeer minstens 2 liter water (8 glazen) per dag te drinken. Door het water voert het lichaam je afvalstoffen goed af en kan het gemakkelijk vet verbranden. Door veel water te drinken, voorkom je ook dat je lichaam het vocht vasthoudt.

Neem voldoende voedingsupplementen

Bij veel diëten is het aan te raden voedingssupplementen te gebruiken, zodat je lichaam goed blijft functioneren en je voldoende energie hebt. Bij bepaalde diëten kan er immers al gauw een tekort aan bepaalde voedingsstoffen (vitaminen, mineralen) ontstaan.

Ontbijt altijd

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Een degelijk ontbijt met granen, fruit en magere zuivelproducten voorziet het lichaam van de nodige voedingsstoffen om de dag door te komen. Als je goed ontbijt, voorkom je bovendien dat je later in de voormiddag honger krijgt en gaat snoepen.

Meet je omtrek

Focus je niet alleen op het gewicht, maar meet ook af en toe je omtrek. Zien dat de centimeters in een sneltempo verdwijnen, kan erg stimulerend werken.

Ontspan je

Ontspan je! Probeer iedere keer als de verleiding groot is om iets te eten, je gedachten te verzetten. Luister naar muziek, lees iets, maak een wandeling, bel een vriend of vriendin, enz.

Eet gevarieerd

Een gevarieerd dieet zorgt ervoor dat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Houd rekening met de zogenaamde ‘Schijf van Vijf’ of de voedingsdriehoek. Die hulpmiddelen/schema’s bevatten de 5 voedingsgroepen waaruit je iedere dag iets zou moeten eten.

Zorg voor voldoende lichaamsbeweging

Een gezond dieet is altijd een combinatie van op je eten letten en sporten. Probeer iedere dag minstens 30 minuten te sporten. Je zult de kilo’s er af zien vliegen en gaat je er zeker beter door voelen!

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met HappyHealthy Premium

De meeste diëten zijn incompleet, focussen zich op een beperkt aantal van de belangrijke elementen en pakken jouw doel niet bij de kern aan.

Oscar Helm heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt wordt aan de hand genomen en zal week bij week digitaal worden bijgestaan je levensstijl zo te veranderen dat je gezond en slank zal zijn.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s, exclusieve video’s, content, tools en nog veel meer.

Op dit moment kan je het één maand voor één euro uitproberen. Ontdek nu zijn beste en effectiefste tips:

HappyHealthy Premium Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *