hit counter
header

Wijndieet

Om de zoveel tijd komt er nog eens een dieet uit dat te gek lijkt om waar te zijn. Zo ook het wijndieet, een dieet dat ontwikkeld werd door professor Rogers Corder. Niet alleen zou je  erdoor afvallen, maar je zou er ook langer door leven en een verminderd risico lopen op hartziekten, diabetes en dementie. Let wel, de professor heeft het enkel over de gunstige gevolgen van het drinken van rode wijn.

Rode wijn drinken

Volgens het dieet mag je dagelijks 125 ml rode wijn drinken. In rode wijn zou de gezonde chemische stof procyanidine zitten, dezelfde stof als in donkere chocolade zit. Die stof verbetert de functies van je bloedvaten, voorkomt dichtgeslibde aders en vermindert je cholesterol. Wijnen die aan te raden zijn, zijn Bordeaux, Merlot en Cabernet Sauvignon, daarin zit veel procyanidine. De wijn kan je combineren met bessen, appels, noten en kaneel of zelfs een paar stukjes donkere chocolade, die ook procyanidine bevatten.

Dieet

Naast de 125 ml rode wijn per dag en de andere voedselwaren met procyanidine, zou je iedere dag drie gezonde, caloriearme maaltijden moeten eten. Probeer in je maaltijden onder meer gestoomde groenten, noten, bessen , tomaat, sardines, sinaasappels, sla, tonijn, witte bonen, avocado, waterkers, makreel, bonensoep, lever, bruine rijst, scampi’s broccoli, venkel, kip, waterkers, basilicum, bulgur en kiwi te verwerken.

Effecten

Het dieet zou kunnen leiden tot:

– Een verbeterde bloedsomloop
– Vermindering van de slechte cholesterol
– Smallere taille (verminderd buikvet)
– Verminderd hongergevoel
– Stralende huid

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.