web analytics
header

Afvallen na een zwangerschap

Nadat je negen maanden met een dikke buik rondliep, is het eindelijk zo ver: de bevalling! Als je kindje ter wereld is gekomen, wil je waarschijnlijk zo snel mogelijk terug op je oude gewicht komen. Maar is afvallen na de bevalling wel  zo verstandig en hoe pak je het het beste aan?

Gewicht tijdens zwangerschap

Tijdens de zwangerschap komen de meeste vrouwen zo’n 10 à 15 kilo aan. Een baby weegt bij de geboorte gemiddeld 3,5 kilo, het vruchtwater, de vruchtvliezen en de placenta wegen ongeveer 1,5 kilo. Daarnaast heb je zelf nog ongeveer een kilo bloed aangemaakt, zijn je borsten ongeveer een halve kilo aangekomen en weegt je baarmoeder een kilo meer. Je lichaam heeft ook meer vocht vastgehouden en je hebt meer lichaamsvet.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Kilo’s kwijtraken

Na de bevalling kan je je lichaam best zes weken de tijd geven om te ontzwangeren. Volg een gezond en evenwichtig dieet, zowel als je borstvoeding geeft als wanneer je dit niet doet. Begin langzaam weer een beetje te bewegen. Je zal hierna merken dat je fitter wordt en dat je vanzelf een aantal kilo’s kwijtraakt. Het ontzwangeren duurt gemiddeld zes weken.

Neem ook hierna voldoende tijd voor jezelf. Het zorgen voor je kindje zal je al veel energie kosten. Als je niet genoeg afgevallen bent, kan je enkele maanden na je zwangerschap aan afvallen beginnen te denken. Dat kan natuurlijk wel pas nadat je met borstvoeding gestopt bent. Borstvoeding vraagt namelijk veel energie van je lichaam. Terwijl je borstvoeding geeft zou je zelfs iets extra moeten eten, ongeveer 500 calorieën per dag meer. Je moet voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen, met voldoende aandacht voor eiwitten, ijzer, vitamine C en kalk. Drink minstens twee liter per dag.

Beweging

Om na je zwangerschap af te vallen en terug je oude lijn te krijgen, kan je best ook lichamelijke oefeningen doen. Op die manier zal je niet alleen gewicht verliezen, maar zal je lichaam ook terug zijn oude vormen aannemen. Je kan best beginnen met lichte buikspieroefeningen, maar het is ook belangrijk dat je je bekkenbodemspieren traint. Deze zullen immers nog slap zijn. Door oefeningen te doen voor je bekkenbodemspieren kan je verzakking van de baarmoeder en incontinentieproblemen voorkomen.

Het is best niet meteen met te zware buikspieroefeningen te beginnen. Je spieren zijn immers uitgerekt en hebben wat tijd nodig om te krimpen. Bouw langzaam op en begin met enkele minuten per dag. Als je ontzwangerd bent, kan je  ook weer aan sport beginnen te denken. Sporten als zwemmen, fietsen en joggen kan je gemakkelijk zelf opbouwen. Begin heel rustig en forceer jezelf niet.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *