hit counter
header

Het wasborddieet

Het wasborddieet vind je terug in het boek ‘Het wasborddieet’ van David Ziczenko, de hoofdredacteur van het bekende mannenmagazine Men’s Health.  Het dieet richt zich specifiek op mannen, en meer bepaald mannen die een platte buik willen met duidelijk zichtbare buikspieren. Later is er ook een boek verschenen voor vrouwen, ‘Het wasborddieet voor vrouwen’.

Het dieet belooft je geen wonderen, maar je zal keihard moeten werken om een strakke buik met zichtbare buikspieren te krijgen. Om te vermageren zal je aan je vetverbranding moeten werken.

Volgens het dieet kan je niet afslanken op specifieke gedeelten van je lichaam. Maar als mensen vermageren en veel bewegen, zal dat goed duidelijk worden rond de buik, omdat je daar veel vet hebt zitten. En op die manier zal je dus een zogenaamd ‘wasbord’ of ‘sixpack’ krijgen.

12 krachtproducten

Volgens het wasborddieet zijn de volgende voedingsmiddelen ideaal voor mannen die een strakke buik willen:

1. Amandelen en andere noten
2. Bonen (alle soorten)
3. Groene bladgroenten, bijvoorbeeld spinazie
4. Vetvrije zuivelproducten: magere of halfvolle melk, magere yoghurt, kaas en cottage cheese
5. Havermout
6. Eieren
7. Mager vlees: kalkoen, kip, mager rundsvlees, vis
8. Pindakaas
9. Olijfolie
10. Volkorenproducten
11. Eiwitpoeder
12. Frambozen en andere bessen

Training

Cardio- en intervaltraining nemen een belangrijke plaats in in dit dieet. Door spiermassa op te bouwen zal je het metabolisme versnellen en meer vet verbranden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.