hit counter
header

5 veelgemaakte fouten bij het middagmaal

Of je nu ’s avonds of s middags warm eet, het middagmaal blijft voor de meeste mensen de belangrijkste maaltijd van de dag. Veel mensen doen wel hun best de maaltijd zo gezond mogelijk te maken, maar maken fouten waardoor de maaltijden eigenlijk niet zo geschikt zijn met het oog op afvallen.

Fout 1: je maaltijd afwerken met extra vet en calorieën

Waarom zou je een gezonde maaltijd klaarmaken als je die vervolgens gaat afwerken met vet en calorieën. Gestoomde groenten met een laag kaas- of botersaus erover bijvoorbeeld, of een salade met een vettige dressing. Ga op zoek naar caloriearme alternatieven hiervoor.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Fout 2: je bord  volledig leegeten

Vroeger kreeg je waarschijnlijk te horen dat je je bord volledig moest leegeten. Als je wilt afvallen, is je bord leegeten echter een gewoonte die je heel wat extra calorieën kan opleveren. Als je je vol voelt, kan je best stoppen met eten.

Maak jij onnodige fouten die het afvallen vertragen?

Doe deze test en ontdek je “Afslank IQ”.

Fout 3: geen voorgerecht eten

Je leest het goed, geen voorgerecht nemen is ook een fout. Let wel, we hebben het hier over caloriearme voorgerechten, zoals een salade of een kom soep. Zo’n dieetvriendelijk voorgerecht zal er op voorhand al voor zorgen dat je vol zit en het risico dat je je overeet verkleinen. Probeer er vooral op te letten dat je voorgerecht erg veel vezels bevat.

Fout 4: vet uitsluiten

Heb je ooit al eens een heel magere maaltijd gegeten en vervolgens gemerkt dat je een aantal uur later terug honger had? Dat komt doordat die maaltijd geen vetten bevatte. Het is wel belangrijk dat je de juiste vetten kiest. Kies voor onverzadigde vetzuren, die je onder meer in olijfolie en noten vindt. Deze vetten verlagen het gehalte aan slechte cholesterol in het lichaam en verhogen het gehalte aan goede cholesterol.

Fout 5: iedere dag hetzelfde eten

Als je iedere dag hetzelfde eet, ga je dit al snel saai vinden. Daardoor is de kans groter dat je een eetbui krijgt of je toevlucht zoekt tot ongezonde, calorierijke snacks. Zorg voor voldoende afwisseling, zodat je van je gezonde voeding blijft genieten.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met De Afslank Receptenbijbel

De meeste diëten zijn incompleet, focussen zich op een beperkt aantal van de belangrijke elementen en pakken jouw doel niet bij de kern aan.

Oscar Helm heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je  krijgt in zijn boek de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s, theorieën om te begrijpen hoe afslanken echt werkt, tools en nog veel meer.

Afslank Receptenbijbel + Bonussen Risicovrij uitproberen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.