web analytics
header

Succesvol afslanken: Tips voor Effectief Gewichtsverlies

Iedereen heeft er wel eens mee rondgelopen; het idee om af te vallen. Het afslanken op zich is makkelijker dan je denkt. Je hebt er alleen wel wat doorzettingsvermogen en wilskracht voor nodig om het afslanken succesvol te maken.

De eerste stap zetten en het volhouden is voor de meeste mensen vaak het moeilijkst. Want succesvol afvallen, betekent het omgooien van je levensstijl. Als je gezond en blijvend wilt afvallen, is het belangrijk dat je hier je tijd voor neemt.

Denk dus niet gelijk aan diëten, maar aan een aanpassing van je voedingspatroon. Meer weten over succesvol afslanken? Lees dan verder.

Er zijn genoeg dingen die je kunt eten, waardoor je toch kunt blijven afvallen. Zo voorkom je een hongergevoel en behoud je wel voldoende energie. Balans is vaak het belangrijkste als je wil afslanken.

Op den duur zul je merken dat je meer energie krijgt van je nieuwe levensstijl, al heeft dit in het begin tijd nodig, omdat je hier lichamelijk en mentaal nog niet aan gewend bent. Zet dus vooral door en je zult snel resultaat boeken!

Tips over voeding

Om je een duw in de goede richting te geven, is het altijd verstandig om goede tips op te volgen. Deze zullen je helpen gedurende het proces en zo heb je wat maatstaven waar je je aan vast kunt houden.

Ten eerste is het bijvoorbeeld belangrijk dat je geen maaltijden overslaat. Hier krijg je een hongergevoel van, waardoor je alleen nog maar meer zin krijgt in calorierijke voeding. Je maakt het jezelf erg moeilijk om hier tegen te vechten en dat werkt niet motiverend. Dit is iets waardoor veel mensen het al snel opgeven.

Een andere tip die goed is om op te volgen: maak gebruik van kleinere borden. Dit is een mentaal trucje; je bent gewend om je bord leeg te eten, ongeacht de grootte van het bord. Onderzoek heeft bewezen dat je per dag een vijfde minder eet, wanneer je kleinere borden gebruikt.

Daarnaast eten mensen vaak tot ze vol zitten en niet tot wanneer ze voldoende hebben. Dit zal dus even wennen worden, maar het zal je juist energie geven en het zal de after dinner dip voorkomen.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Weet wat je eet

Probeer ook op je calorieën te letten. Niet alleen op de hoeveelheid, maar vooral wat voor calorieën. Zo kun je bijvoorbeeld beter calorieën binnenkrijgen uit eiwitten of vetten, dan uit koolhydraten. Koolhydraten zijn namelijk suikers die zich in je lichaam omzetten in vet. Simpelweg omdat je deze niet zoveel nodig hebt als wij normaliter innemen in de westerse wereld.

Daarnaast is het slim om een caloriemeter te gebruiken zodat je kunt zien wat voor jou persoonlijk het minimale aantal calorieën is dat je binnen moet krijgen. Ga hier niet onder zitten; net er boven is vaak ook prima.

Maak jij onnodige fouten die het afvallen vertragen?

Doe deze test en ontdek je “Afslank IQ”.

Eiwitrijk

Krijg je toch een hongergevoel tijdens het afslanken, eet dan meer voedsel dat rijk aan eiwitten is. Eiwitrijke producten zorgen ervoor dat je langer een verzadigd gevoel hebt. Zo eet je tijdens de maaltijden minder en de tussendoortjes zullen ook niet nodig zijn om de middag of avond door te komen.

Eiwitten zijn vooral te vinden in vis, eieren, peulvruchten en mager vlees. Dit zal je heel erg helpen wanneer je moeite hebt met afvallen, omdat je gedurende de hele dag last hebt van een hongerig gevoel.

Soep

Wat jou ook kan helpen, is het eten van veel soep. Zorg er wel voor dat de soep bestaat uit verse groenten, want hierin zitten de juiste vezels die ervoor zorgen dat je geen hongerig gevoel krijgt. Daarnaast zijn groenten nooit verkeerd.

Het is aangetoond dat het verzadigde gevoel van soep langer blijft hangen dan van een ‘gewone’ maaltijd. Nadat je soep gegeten hebt, zal dit namelijk pas na vier uur volledig verteerd zijn. Dit is een makkelijker en lekkere manier van afslanken.

Groene groenten

Groene groenten zijn over het algemeen het beste wanneer je wil afvallen, maar het is ook belangrijk dat je van alle goede voedingsstoffen genoeg binnen krijgt. Veel groenten hebben verschillende kleuren en de kleur van de groente zegt iets over de voedingsstoffen.

Het is dus verstandig om voor kleurrijke maaltijden te kiezen. Daarnaast is het mentaal aantrekkelijker om een maaltijd te eten met veel kleurvariatie. Het is leuker om te eten, ook als je niet weg bent van groenten. Dit maakt onbewust de stap kleiner om gezonde te eten.

Tips over beweging

Het is verstandig om dagelijks minimaal een half uur flink te bewegen. Dit betekent overigens niet dat je ineens extreem moet beginnen met sporten. Het gaat om bewegen in de zin dat je hartslag wat verhoogt; dit kan al bereikt worden met een wandeling ’s avonds na het eten, waarin je flink doorstapt. Hiermee verhoog je de vetverbranding en zul je vanzelf een beter conditie genereren. Daarnaast krijg je er nog lekker veel energie van ook en ook dit voorkomt de welbekende after dinner dip.

Tegenwoordig hebben veel mensen een baan waarbij ze niet veel hoeven te bewegen. De meeste mensen zitten veel op hun bureaustoel en krijgen daardoor niet voldoende beweging op een dag. Probeer daarom ieder uur vijf minuten te bewegen. Loop heen en weer naar de koffie automaat of ga naar het toilet op een andere verdieping en neem hiervoor de trap in plaats van de lift.

Bovendien kun je ervoor kiezen om voortaan met de fiets op lopend naar het werk te gaan in plaats van met de auto, mits de afstand het toelaat.

Resultaat

Door het toepassen van deze tips op je huidige levensstijl en gewoontes, zul je op termijn al verandering merken. Je ziet dat het vaak in de kleine dingen zit, waar je je nu niet bewust van bent. Toch hoef je geen topsporter te worden en hoef je niet extreem kieskeurig te worden qua voeding.

Diëten zijn vaak op korte termijn effectief, terwijl langzamere trajecten blijvend resultaat geven. Het gaat dan misschien niet zo snel als je zou willen, maar de uitkomst mag er zeker zijn!

Daarnaast is het zo dat, wanneer je jezelf een andere levensstijl hebt aangeleerd, het veel makkelijk is deze aan te houden. Niet alleen omdat het geen extreme verandering is, maar ook omdat je zult merken dat je lichaam blij is met hoe jij het behandelt.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *