web analytics
header

Het Verschil Tussen Afvallen en Snel Afvallen

Vandaag gaan we het hebben over het verschil tussen afvallen en snel afvallen. Afvallen staat bij veel mensen standaard op hun to do-lijst, maar het wordt altijd uitgesteld.

De discipline ontbreekt vaak, want ‘ongezonde voeding is zo lekker’ en een avondje op de bank hangen is aantrekkelijker dan naar de sportschool gaan. Je wilt wel graag afvallen, maar het liefst zonder er iets voor te hoeven doen. Helaas, dit is onmogelijk.

Als je op een gezonde manier wil afvallen, kost dit nu eenmaal moeite en tijd. Dit betekent niet dat afvallen perse afzien is. Je moet gewoon beschikken over de juiste instelling en goede informatie.

Lees dus snel verder voor meer informatie over afvallen en gezonde voeding, en dan kun je aan de slag!

Er zijn een hoop crashdiëten die jou beloven dat je binnen een week vijf kilo af kunt vallen, maar dit is vaak geen gezonde manier om gewicht te verliezen.

Ten eerste is het slecht voor je lichaam en ten tweede komen de kilo’s er vaak gemakkelijk weer aan, zodra het dieet over is. Je krijgt dan het zogenaamde jojo-effect. De oude succesformule blijft: gezonder eten en meer bewegen.

Maar welk eten is nu precies gezond en hoe lukt het je om meer te bewegen, in combinatie met je drukke planning? Daar gaat dit artikel over, zodat jij precies weet hoe je een gezonde levensstijl moet creëren.

 

Gezond eten

Het heeft geen zin om maanden achtereen een streng dieet te volgen, simpelweg omdat je dat toch niet vol gaat houden. Sterker nog, streep het woord ‘dieet’ maar uit je vocabulaire. Een dieet betekent namelijk dat je tijdelijk een schema volgt, maar het is juist de bedoeling dat je gewicht verliest dat er niet meer terug aankomt. Het is dus de bedoeling dat je je levensstijl gaat veranderen.

Deze moet zodanig aangepast worden, dat je niet alleen gewicht gaat verliezen, maar ook een gezonder leven gaat leiden, waardoor het overtollige gewicht wegblijft. Het hoeven slechts wat kleine aanpassingen te zijn in je dagelijks leven, die ook nog eens erg plezierig zijn, want je zult merken dat je snel meer energie op een dag hebt.

Houd er wel rekening mee dat je geduld moet hebben; het is nu eenmaal onmogelijk om binnen een week op je streefgewicht te komen, zonder dat je in korte tijd weer terug bij af bent.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Calorieën

Het probleem zit hem niet in hoeveel calorieën je binnenkrijgt, maar vooral welke calorieën. Zo kan een koekje evenveel calorieën bevatten als een stukje kipfilet, maar zoals je zult begrijpen, is een koekje slechtter voor je dan kipfilet. Het is belangrijk dat je niet klakkeloos naar alleen de calorieën op de verpakking kijkt.

Alle calorieën hebben andere voedingsbronnen. Een product is samengesteld uit koolhydraten (suikers), vetten (verzadigd en onverzadigd) en eiwitten. Deze drie hebben allemaal een andere uitwerking op je lichaam.

Maak jij onnodige fouten die het afvallen vertragen?

Doe deze test en ontdek je “Afslank IQ”.

Koolhydraten

Koolhydraten zorgen namelijk voor energie, maar wanneer je niet of weinig sport, zal het omgezet worden in vet. We hebben lang niet zoveel koolhydraten nodig dan we denken en nu dagelijks gebruiken.

Denk aan producten als bijvoorbeeld pasta, brood en aardappelen, dit zijn ‘snelle’ koolhydraten. Etenswaren die we vaak drie keer per dag tot ons nemen. Deze koolhydraten geven ons een korte boost aan energie en daardoor hebben we het gevoel dat we er meer van moeten eten. Probeer het aantal snelle koolhydraten dus zoveel mogelijk te beperken.

Langzame koolhydraten zijn vooral te vinden in groente, fruit, noten en zaden. Deze vorm van koolhydraten worden veel minder snel afgebroken, waardoor je je langer energiek zult voelen. Wanneer je besluit meer te gaan sporten, is het verstandig om die dag wat langzame koolhydraten te eten, want sport vraagt nu eenmaal om energie.

Vetten

Mensen hebben al snel schrik van het woord ‘vet’. Toch is het belangrijk om gezonde (onverzadigde) vetten te eten, want deze hebben we nodig en het is goed voor ons cholesterolgehalte.

Gezonde vetten zijn vooral te vinden in olijfolie en kokosolie, maar ook in noten, avocado’s, zalm en makreel. Probeer de ongezonde, verzadigde vetten zoveel mogelijk te vermijden.Verzadigde vetten zijn voornamelijk te vinden in vlees, melk, boter en kaas.

Tenslotte hebben we ook nog de transvetten. Deze bevinden zich in al het ‘slechte’ voedsel, zoals bijvoorbeeld donuts, gefrituurd voedsel, chips en koekjes. Helaas, hoe lekker dit type voedsel ook is, je moet het ontwijken als je af wil vallen. Bovendien kunnen transvetten flink wat schade aan je lichaam en organen toebrengen, het is dus sowieso beter om de inname hiervan te beperken.

Eiwitten

Eiwitten zorgen er samen met langzame koolhydraten voor dat je lang een verzadigd gevoel houdt. Dit helpt dus zeer goed als je gewicht wil verliezen, want de behoefte om te snacken neemt duidelijk af. Ook zijn ze erg goed voor je spieropbouw. Spieren zorgen voor meer calorieafbreuk, dus het is belangrijk om ook wat spieren op te bouwen.

Let er wel op dat spieren meer wegen dan vet. Schrik dus niet wanneer je even geen gewicht verliest, of zelfs wat aankomt. Wanneer je goed op je eten let en voldoende beweegt, is het heel normaal dat je niet afvalt, omdat je spieren aan het opbouwen bent. Op lange termijn is dit heel gunstig voor gewichtsverlies.

Het is natuurlijk belangrijk om te sporten, want door alleen eiwitten te eten en op de bank te zitten, werk je niet aan je spieropbouw.

 

Meer bewegen

Als je niet gewend bent om te sporten, is het waarschijnlijk een haast onmogelijk stap om drie keer per week de sportschool te bezoeken. Gelukkig zit beweging al in de kleinste dingen.Neem bijvoorbeeld voortaan de trap in plaats van de lift, of ga fietsend naar je werk. Dit zijn kleine veranderingen die makkelijk in je dagelijks leven toe te passen zijn.

Daarnaast kun je de beslissing maken om voortaan na het avondeten een half uurtje te wandelen. Niet hardlopen, maar gewoon een stevige wandeling in plaats van een half uur uitbuiken op de bank terwijl je televisie kijkt. Dit geeft veel meer voldoening, het is goed voor je stofwisseling en zo kom je makkelijk aan de benodigde beweging per dag.

Begin hier eerst eens mee, want het niveau van topsport is natuurlijk een veel te grote stap. Met deze kleine dagelijkse aanpassingen, zul je al snel verandering zien. Helemaal wanneer je je voeding aanpast.

Zo verlies jij gewicht op een gezonde en blijvende manier, maar wat nog veel belangrijker is: je voelt je een stuk fitter en energieker wanneer je jezelf een gezondere levensstijl aanmeet.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *