web analytics
header

Afvallen lukt niet? Zo doe je het gezond en blijvend!

‘Het lukt niet…afvallen lukt niet’, ik hoor deze sippe tekst vaak in mijn vakgebied. Gelukkig is het geheim van afvallen niet heel moeilijk. Helaas wordt jij te vaak op het verkeerde spoor gezet door commerciële instellingen die inspelen op de wanhoop van mensen met overgewicht.

‘Val 20 kilo af in 3 weken’, ‘Verlies al je vet en krijg een droomlijf in één maand’, ‘Koop nu deze shakes en neem afscheid van je kilo’s in 2 maanden’.

Het zijn zomaar een paar advertenties die je kunt vinden op het internet. Mijn gouden regel; wanneer een een tijdspecificatie bij staat, vertrouw het dan niet. Simpele regel en een waarheid als een koe.

Afvallen lukt niet met diëten

Er zijn honderden diëten die allemaal hetzelfde beloven.

Ze beloven resultaat binnen een vastgestelde – vaak korte – tijdsperiode. Helaas werkt gezond en blijvend afvallen niet op deze manier. Natuurlijk zijn er diëten waar jij succes mee kunt boeken. Het nadeel is echter altijd de tijdspanne. Na het dieet ben jij bijvoorbeeld 10 kilo afgevallen. Jij blij!

Wat doe je na het dieet? Ga je hetzelfde eten als voor je dieet? Als je slim bent, doe je dit niet. In dat geval ga je namelijk jojoën – binnen korte tijd kom je weer aan. 2 op de 3 mensen wordt zelfs zwaarder dan ze waren na de afronding van een dieet.

Andere nadelen van diëten zijn:

  • De mentale strijd
  • Het gemis van bepaalde belangrijke voedingstoffen

Als je echt slim bent, dan pas je gewoon je voedingspatroon aan, voordat je begint aan een dieet.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Afvallen lukt wel met gerichte aanpassingen in je eetpatroon

Afvallen is heel simpel. Ik hoop dat ik jou al heb overtuigd van het feit, dat afvallen met diëten niet de weg is die je moet bewandelen.

Wat moet je dan wel doen?
Afvallen begint bij je voeding. Je bent wat je eet, is de bekende uitspraak. Je bent gezond als je gezonde voeding eet.

Wat is dan gezonde voeding?
Dat is de vraag die veel mensen bezighoudt. Natuurlijk zijn fruit en groenten gezond. Pure producten, gemaakt door ‘moeder natuur’. Iedereen weet dat, maar te weinig mensen passen het toe. Eigenlijk zijn alle pure producten gezond.

Biologische vlees en vis is gezond. Noten zijn gezond. Puur is gezond. Knoop dat in je oren en het komt helemaal goed.

Beperk niet je calorieën, beperk je suikers

Gezond eten en afvallen gaan hand in hand. Afvallen lukt niet, omdat mensen na het dieet terugvallen op koolhydraten, te veel koolhydraten.

Deze koolhydraten zijn funest voor onze vetreserves en ons lichaam. Suiker is ongezond en wordt omgezet tot vet. Calorieën verbranden we daarentegen elke dag zonder moeite. Zolang het maar de juiste (eiwitten, gezonde vetten) calorieën zijn! Als je niks doet, dan verbrand je nog 2000 calorieën.

Het is echter niet slim om je op caloriebeperking te focussen. Het lichaam zal zich namelijk snel aanpassen en minder energie verbruiken als je minder calorieën inneemt.

Het is echter lastig om weer uit deze ‘hongersnoodstatus‘ te komen. Als je weer normaal gaat eten, zul je extra snel weer aankomen – omdat je weinig verbruikt!

Voor meer tips, trucs en theorie? Lees het e-boek

Het e-boek Vet Verbrand Geheimen zit boordevol met informatie met betrekking tot succesvol afvallen.

In het digitale boek worden alle aspecten van het afvallen behandeld en leer jij om op een gezonde en slanke manier te leven!

Klik hier voor meer informatie:

Vond je dit artikel interessant en hulpvol? Verleen ons dan een gunst door dit artikel te liken of te delen met je vrienden.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *