web analytics
header

Snel Afvallen met Hardlopen – Een Simpele Methode

Vandaag gaan we het hebben over afvallen met hardlopen. Dit is namelijk de #1 manier om af te vallen!

Misschien dat sommigen van jullie al gestart zijn met trainingen.

Wil je afvallen met hardlopen, dan heb je discipline nodig en moet je niet snel opgeven. Het is daarnaast belangrijk dat je wat kennis en tips meekrijgt voor je volgende training.

Wil je het maximale bereiken als het om vet verbranden gaat, lees dan dit artikel goed door.

Hartslag matters

De ideale hartslag om het snelst af te vallen is wanneer de hartslag rond de 60-70% van de maximale hartslag blijft. Het is belangrijk dat je dit in de gaten houdt. In een fitnessclub kun je dit zeer gemakkelijk doen doordat de apparaten dit meestal automatisch bijhouden.

Je kunt de volgende regel aanhouden: de maximale hartslag is 220 minus de leeftijd.

Voorbeeld: Iemand van 30 jaar heeft een maximale hartslag van 220 – 30 = 190 slagen per minuut.

In dit geval val je het snelst af als je rent met een hartslag tussen de 114 en 133 (60% – 70% van 190).

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Buiten hardlopen

Als je geen fitnessabonnement hebt, hoef je niet per se hier op te letten. Ook kan ik begrijpen dat nu de zomerperiode gestart is je veel liever lekker buiten wil gaan hardlopen. Het is dit geval belangrijk dat je probeert naar je lichaam te luisteren. Je kunt ook eventueel een hartslagmeter kopen, maar dit is zeker niet een must.

Gezond…

Het is niet voor niets dat de meeste mensen hardlopen om af te vallen. Ik doe het zelf 3 x per week en na iets minder dan 2 maanden zie ik al duidelijk resultaat. Daarnaast zit ik weer lekker in mijn vel. Het blijkt verder ook nog goed te zijn voor de hart- en bloedvaten.

Maak jij onnodige fouten die het afvallen vertragen?

Doe deze test en ontdek je “Afslank IQ”.

Luister naar je lichaam

Ik ga je nu uitleggen hoe je naar je lichaam moet luisteren.

Allereerst geef je lichaam de tijd om te wennen aan de verhoogde inspanning. Bouw de training daarom rustig op. Dit is zeker belangrijk om het lang vol te houden en om je zo lang mogelijk gemotiveerd te houden.

Als je vanaf de start gelijk voluit gaat rennen, zul je sneller hijgend weer in looppas belanden en zeer waarschijnlijk te vroeg opgeven.

Het is belangrijk om langzaam van start te gaan en van daaruit de training geleidelijk te intensifiëren. Een te snelle start zorgt ervoor dat je hartslag niet optimaal is om het maximale te bereiken als het gaat om vetverbranding.

Stabiele hartslag…

Probeer je hartslag gedurende het rennen zo stabiel mogelijk te houden en laat je hartslag vooral niet te veel schommelen van laag naar hoog. Dit is essentieel voor maximaal resultaat.

Ook is het zo dat je op deze manier minder kans op blessures hebt. Het zou erg vervelend zijn als je eindelijk hebt uitgevonden dat dit de manier is voor jou om snel de pontjes eraf te branden en je vervolgens geblesseerd raakt.

blessures en hardlopen zijn te voorkomen of te genezen door gebruik te maken van sportmedische producten zoals braces, tape, sportgel enzovoort

Tips om het leuk te maken

– Vraag een vriend of vriendin mee en ga samen rennen. Let wel op dat je naar je lichaam luistert en je op je eigen gezonde tempo rent.

– Ren in een park of bosrijke omgeving, of langs een kanaal. Neem desnoods je hond mee!

– Luister naar muziek gedurende het rennen. Dit is zeer effectief om het lang vol te houden en om geïnspireerd te blijven.

– Ga een trainingsschema opstellen. Bepaal op welke dagen/ochtenden/avonden je gaat hardlopen.

Je zult zien dat naarmate je vordert, je steeds langere stukken kunt hardlopen. Probeer ten minste 2 a 3 keer per week 45 minuten te rennen en je zult binnen korte tijd zien dat je een slanker en mooier lijf zult hebben.

Voor meer tips kijk je in het Eboek Vet Verbrand Geheimen.

Vergeet dit boek niet te lezen voor meer informatie over hardrennen en gezond afvallen.

Klik hier voor het Eboek

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *