web analytics
header

Afvallen? Sporten? Trap Niet In Deze 3 Valkuilen!

Afvallen en sporten is een combinatie die zijn sporen heeft verdiend binnen de afvalwereld. Door meer te bewegen, verbrand je meer calorieën en heb je een grotere kans om af te vallen.

Heb jij al jaren te kampen met overgewicht? Dan gaat sporten jou echter niet het prachtlijf opleveren. Natuurlijk kun je afvallen. Sporten is echter niet een snelle manier met een hoog slagingspercentage.

Wanneer jij wilt gaan sporten om af te vallen, moet jij rekening houden met een aantal valkuilen. Ik heb er 3 op een rijtje gezet.

Valkuil 1: Blijf niet wachten op motivatie om te sporten

Beginnen met sporten is ontzettend lastig. Ik ga het niet ontkennen. Natuurlijk kijk jij op tegen de start. Wat moet je doen? Hoe moet je het doen? Waarom zou je het doen? Je blijft constant malen en besluit dat je het ook uit kan stellen.

Iedereen kent het gevoel. Je kijkt op tegen het moment, maar je weet ook dat het gevoel na en tijdens de workout geweldig zal zijn.

Om motivatie te houden, moet je regelmaat aanbrengen in je schema. Door een nieuwe gewoonte te creëren hoef je niet steeds na te denken over het moment dat je gaat sporten. Je doet het gewoon elke dag, op die dag.

De motivatie om het te doen vergt doorzettingsvermogen. Motivatie is altijd een resultaat van je acties, maar met deze onderstaande trucjes kun jij wellicht uit de voeten:

  • Sport samen met iemand
  • Breng structuur aan
  • Stel een duidelijk doel
  • Vertel over je doelen
  • Koop nieuwe vitamine en sportsupplementen

Zo behoud jij motivatie en kun jij blijven sporten!

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Valkuil 2: Afvallen? Sporten vraagt om herstel van je spieren

Veel mensen beginnen ontzettend fanatiek. Het liefste gaan ze elke dag trainen om de kilo’s te verliezen. Het is echter van belang dat de spieren de tijd krijgen om te herstellen.

Herstelt het lichaam niet, dan kunnen de spieren niet aangroeien. Het zorgt er zelfs voor dat de spieren afzwakken. Ze krijgen gewoon geen tijd om te groeien. Elke keer worden ze weer gekraakt.

Spieren zijn belangrijk om het afvallen te versnellen. Spiermassa verbrand namelijk calorieën. 1 kilo aan spiermassa verbrandt dagelijks wel 100 calorieën extra. Tel uit je winst.

Laat je spieren dus herstellen en focus je na een dag sporten op andere spiergroepen. Doe een andere sport of train andere delen van je lichaam in de sportschool.

Valkuil 3: Meer eten, maar eet je ook gezonder

Door te sporten krijg jij meer honger. Je verbrandt meer calorieën en je lichaam zal meer voeding van je verlangen. Natuurlijk mag jij jezelf belonen voor het extra werk dat je verricht.

Pas echter op! Veel mensen gaan de fout in met de voeding. Ze denken dat ze onbeperkt kunnen genieten van ongezonde voeding. Wat is er lekkerder, dan een biertje met een zak chips na een intensieve workout?

Blijf de focus houden op gezonde voeding. Eet veel groenten & fruit en kies voor voeding met eiwitten en gezonde vetten.

Bestel het e-boek voor meer tips over sporten

Wil jij weten wat deze gezonde voeding exact inhoudt. In dat geval raad ik je aan om verder te lezen op dit blog.

Wil je alle informatie omtrent gezond en blijvend afvallen door voeding, sporten en de juiste instelling? Bestel dan het e-boek Vet Verbrand Geheimen. Verander je leven en begin met afvallen.

Klik hier voor meer informatie:

Vond je dit artikel interessant en hulpvol? Verleen ons dan een gunst door dit artikel te liken of te delen met je vrienden.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *