web analytics
header

Succesvol Afvallen Tips, met deze 6 Tips Bereik Je Jouw Doel

Niemand is volledig tevreden over zijn of haar gewicht. Het kan altijd wat beter. Wat minder kilo’s, een plattere buik, slankere benen en ga zo maar door.

Hier daadwerkelijk iets aan veranderen, is voor veel mensen een moeilijkere stap. Het vergt discipline, wilskracht en doorzettingsvermogen. Als je dit het waard vindt, stel het dan niet langer uit.

In dit artikel vind je 6 waardevolle afvallen tips die jou helpen met het succesvol afvallen! Benieuwd naar de tips? Lees dan verder.

Weet dat er genoeg manieren zijn om op een gezonde en snelle manier af te vallen. Denk hierbij niet aan crashdiëten. Deze zijn vaak lastig toe te passen en moeilijk vol te houden. Wanneer je jouw streefgewicht wilt bereiken, kun je het beste de tijd nemen om dit doel te behalen. Wanneer je de tijd neemt, houd je het afvallen niet alleen langer vol, maar zorg je ook dat je blijvend gewicht kwijtraak.

Bovendien ga je een stuk vrolijker door het leven als je op een gezonde manier afvalt. Jezelf verhongeren, daar wordt niemand vrolijk van en daarnaast heeft het een averechts effect. In dit artikel worden daarom tips gegeven hoe je in vijf weken een geruime hoeveelheid aan kilo’s af kunt vallen, zonder te sporten. Sporten past vaak niet binnen drukke agenda’s en het is goed om te weten dat voeding alleen al een groot verschil kan maken.

Voeding vs. sporten

Wanneer je gewicht wilt verliezen, moet je in je achterhoofd houden dat dit voor 70% beïnvloed wordt door je voeding en 30% door te sporten. Dit betekent dat je af kunt vallen door alleen je eetpatroon te veranderen.

Met alleen sporten, zonder een dieet te volgen, is dit een stuk lastiger. Als je de keuze maakt om er niet bij te sporten, blijft het wel verstandig om minimaal 30 minuten per dag te bewegen. Dit zit in de kleine dingen; naar je werk fietsen in plaats van met de auto te gaan, de trap nemen in plaats van de lift.

Je hoeft niet groot te denken. Dertig minuten bewegen is gemakkelijk te behalen. Let daarnaast ook op wat je eet. Niet zozeer op de hoeveelheid of op het aantal calorieën, maar op de voedingsstoffen. Energie heb je te allen tijden nodig, want zonder energie kun je ook geen vet verbranden!

Energie kun je via eiwitten, vetten en koolhydraten binnenkrijgen. Vetten en eiwitten stimuleren je vetverbranding, dus het is goed om je vooral hierop te focussen. Koolhydraten zorgen er juist voor dat je vetverbranding moeizaam verloopt en dat is niet gunstig wanneer je gewicht wil verliezen.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

De 6 tips

Tip 1: Bereid je eigen voedsel. Op deze manier heb jij de controle over wat je binnenkrijgt. Wanneer je bijvoorbeeld uit eten gaat, weet je niet exact met welke producten er gewerkt wordt. Daarnaast is het erg verleidelijk om een gerecht te kiezen die het afvallen niet stimuleert.

Tip 2: De tweede tip is dat je geen suikers en granen in huis moet hebben, want als je iets niet in huis hebt, is de kans kleiner dat je het zult eten. Zo zal de verleiding thuis zo veel mogelijk afnemen.

Tip 3: Drink groente- en fruitsapjes. Ook deze kun je het best zelf klaarmaken. Je kunt hiervoor verschillende groenten en fruit gebruiken. Wanneer je deze perst, neemt je lichaam sneller de voedingsstoffen op.  Het is een ideale hongerstiller, sapjes zijn dan ook geschikt als tussendoortje. Let er wel op dat je meer groente dan fruit gebruikt. Te veel fruit zorgt voor een te veel aan suikers!

Tip 4: Kies voor natuurlijk en onbewerkte producten. Aan ongezonde producten is vaak van alles toegevoegd, vooral stoffen die het lichaam niet nodig heeft. Bij voorkeur hebben we het natuurlijk over rauwe groente, maar dit kan even wennen zijn. Wortelen zijn erg toegankelijk, net zoals noten, zaden of fruit.

Tip 5: Een keer per week een weegmoment. Jezelf elke dag wegen, heeft weinig zin en werkt vaak juist demotiverend. Houd het daarom bij maximaal een keer per week. Alleen op deze manier zul je een realistisch beeld krijgen van het proces. Schrik niet als er niet zoveel gewicht af is als jij zou willen, dit kan zich later allemaal rechttrekken, het is tenslotte een momentopname.

Tip 6: Licht je omgeving in over jouw afvalpoging. Op het werk, of als je op visite gaat bij familie of vrienden, wordt er al snel koolhydraatrijk voedsel aangeboden. Dit kun je voorkomen door hen erover te vertellen. Ook hoef je op deze manier niet steeds jezelf te onderbouwen. De kans is groot dat je veel steun ontvangt van je omgeving en misschien zelfs tips en adviezen!

Maak jij onnodige fouten die het afvallen vertragen?

Doe deze test en ontdek je “Afslank IQ”.

Resultaat

Alleen al door deze zojuist genoemde tips te volgen, kun je, afhankelijk van je gewicht, al tot 10 kilo afvallen in vijf weken. Twee kilo per week klinkt misschien niet veel, maar het is een hele gezonde manier om blijvend gewicht te verliezen. Op deze manier voorkom je een jojo-effect. Dit komt ook doordat je er niet ineens extreem bij gaat sporten, want bij sporten geldt; het werkt zolang je het doet.

Veel mensen stoppen met sporten zodra ze hun streefgewicht bereikt hebben, met als resultaat dat hun lichaam wel nog steeds dezelfde voedingstoffen nodig heeft. Als je sport, moet je ook meer eten. Dit voedingspatroon houdt vaak nog een tijdje aan, ook wanneer je stopt met sporten. Dat betekent dat je op deze manier de verloren kilo’s snel weer aangekomen bent.

Deze zes tips zorgen voor blijvend gewichtsverlies. Het is een eetpatroon dat gemakkelijk vol te houden is. Op het moment dat je je gewenste gewicht bereikt hebt, kun je iets meer ‘zondigen’, maar wees hier wel voorzichtig mee en ga niet meteen alles doen wat je vijf weken niet hebt ‘mogen’ doen, wan dan loop je het risico dat je terug bij af moet beginnen.

Tijdens deze vijf weken zul je merken dat het allemaal heel goed te doen is en dat je er misschien zelfs nog wel van gaat genieten ook. Het geeft namelijk ontzettend veel energie om gezond door het leven te gaan.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *