web analytics
header

Buikvet kwijtraken in 7 simpele stappen

Vandaag gaan we het hebben over buikvet. Het is belangrijk dat je de risico’s weet van overtollig buikvet.

Buikvet kwijtraken is dus niet alleen een cosmetisch doel. Studies hebben aangetoond dat buikvet samenhangt met allerlei gezondheidsproblemen zoals hart- en vaatziekten, diabetes en kanker.

Buikvet is een risico omdat het vet zich naast je organen bevindt. Vet bij je lever is gevaarlijk omdat het kan leiden tot insulineresistentie, ook wel bekend als diabetes.

Bij sommige mensen is buikvet het rechtstreekse resultaat van stress en het stresshormoon cortisol.

Ondanks een gezond eetpartroon hebben deze mensen toch te veel buikvet. Een oplossing is dan de alledaagse stress aan te pakken. Dit kan door te zorgen voor voldoende slaap. Een mens heeft gemiddeld minimaal 7 uur slaap nodig. Veel mensen echter hebben moeite om hieraan te voldoen. Heb je slaapproblemen ’s nachts, probeer dan in de middag een dutje te doen om toch voldoende slaap te krijgen.

Buikvet kwijtraken

Hou zo veel mogelijk stress buiten. Het kan helpen als je klaar bent met werken in huiskleding te gaan lopen. Hierdoor kun je makkelijker je werk vergeten en jezelf toegeven aan de rust en ontspanning die je verdient. Laat je zorgen altijd buiten.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Oefeningen…

Oefeningen doen zijn essentieel om buikvet kwijt te raken. Wel kun je voorlopig gerust buikspieroefeningen overslaan. Buikspieroefeningen helpen je om sterkere spieren te krijgen, maar die zie je voorlopig toch niet onder je buikvet.

Wat je moet doen zijn oefeningen met korte intensieve beweging. Uit studie is namelijk gebleken dat intervaltraining veel effectiever is dan langdurige sessies op een constant tempo. Probeer dus tijdens het joggen korte sprintjes te doen. Ren bijvoorbeeld 1 minuut op je top snelheid en ga vervolgens weer over op een rustig tempo. Zo ga je sneller buikvet verbranden dan bij gewoon joggen.

Intervaltraining…

Als je in een fitnessclub op een loopband rent, kun je het apparaat instellen op intervaltraining. De meeste apparaten hebben deze functie tegenwoordig. De intervaltraining zorgt ervoor dat de oefening uit steeds korte momenten bestaat waarbij de intensiteit wordt opgeschroefd. Het wordt dus steeds zwaarder om vol te houden.

Korte intensieve sessies helpen om je hartslag op te voeren. Als je hartslag sneller gaat kloppen, ga je sneller calorieën verbranden en meer vet verliezen. Het voordeel is dat je vet over je hele lichaam gaat verbranden. Meestal is het wel zo dat je het buikvet het eerste kwijtraakt.

Voorkom blessures…

Voorkom pijn in je onderbenen. Vooral beginners kunnen hier last van krijgen. Waarschijnlijk zet je dan te veel gewicht op de buitenkant van je voet. Als je goede hardloopschoenen hebt, zul je hier minder snel last van ondervinden.

Zorg voor een rustdag…

Bouw de training langzaam op. Als je net begint, probeer dan 3 keer week aan conditietraining te doen. Zorg ervoor dat je na een trainingsdag weer een dag rust hebt. Op deze manier voorkom je overbelasting en geef je je lichaam en spieren de tijd om te herstellen. Ook zul je hierdoor minder kans op blessures hebben.

Wandelen…

Wat ook helpt om buikvet kwijt te raken is veel wandelingen maken. Met genoeg lichaamsbeweging dagelijks ben je goed op weg.

Probeer in je werkpauze, zeker als je een kantoorbaan hebt, om minstens 20 minuten in een flink tempo te wandelen. Neem grote stappen en ga trappen op- en aflopen. Deze beweging helpt je om je buikvet te verbranden. Bovendien werkt de lichamelijke inspanning goed om je energiek te voelen en is het een goede ontstresser.

Krachttraining…

Krachttraining kun je ook gebruiken om buikvet te verbranden. Uit studie is gebleken dat krachtoefeningen in combinatie met conditietraining helpt om sneller buikvet te verbranden. Met krachtoefeningen heb ik het over trainen met losse gewichten. Ook zijn de apparaten in de fitnessclub geschikt.

Calorieën

Zorg ervoor dat je minder calorieën binnen krijgt. Als je minder calorieën eet dan dat je verbruikt, verbrand je buikvet. Zo simpel is het.

Jojo-effect

Je moet niet meer willen afvallen dan een kilo per week. Anders wordt het ongezond en heb je te veel kans op het jojo-effect. Je kan namelijk hele drastische veranderingen als het gaat om eetgewoontes en lifestyle niet lang volhouden. Als je eenmaal terugvalt in je oude patroon, zul je snel weer aankomen. Dit moet je voorkomen.

Je moet kiezen voor een lifestyle en eetpatroon die je de rest van je leven kan aanhouden. Zo blijf je slank en zul je geen last hebben van het jojo-effect.

Heb je opmerkingen, laat hieronder een berichtje achter.

Wil je meer weten over buikvet kwijtraken, lees dan het Eboek Vet Verbrand Geheimen.

Klik hier voor het Eboek

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

2 Reacties op Buikvet kwijtraken in 7 simpele stappen

  • Bridgett zegt:

    Every weekend i used to go to see this web site, because i wish for enjoyment,
    since this this site conations genuinely nice funny material
    too.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *