web analytics
header

8 Tips om Jouw Cholesterol Permanent te Verlagen!

Hart- en vaatziekten was jarenlang de doodoorzaak nummer 1 in Nederland. 50 jaar geleden stierven 1 op de 2 Nederlanders met een doodsoorzaak gerelateerd aan hart- en vaatziekten.

Tegenwoordig is dit percentage gezakt naar 25% van de sterfgevallen. Groot succes, maar het percentage omgerekend in absolute aantallen is nog altijd schrikbarend.

De recente medisch ontwikkeling heeft een ontzettend belangrijke bijdrage, maar kan niet voorkomen dat er meer chronische patiënten bijkomen. Zoals altijd, voorkomen is beter dan genezen!

Het risico op deze welvaartsziekte kan jij namelijk zeer simpel reduceren. Hoe je dit doet? Door je cholesterol te verlagen aan de hand van deze 8 veranderingen voor je levensstijl.

Basiskennis | Wat is cholesterol?

Iedereen kent het woord cholesterol. Iedereen weet ook dat je het moet verlagen als het te hoog is. Niet veel mensen weten echter wat cholesterol inhoudt. Wat is de rare substantie in ons lichaam?

Die rare substantie is een vetmolecuul dat lijkt op was. Niet degene die je moeder altijd doet, die andere was. Het is een uiterst belangrijke stof voor jou lichaam. Het zorgt ervoor dat de cellen in je lichaam beschermt worden van invloeden van buitenaf.

Je kunt cholesterol zien als een tent, die niet lekt als het heel hard regent. Wanneer er te weinig cholesterol is, dan maakt je lever extra vetmoleculen aan. Het beschermt je cellen, maar is ook belangrijk voor deze processen:

  • Omzetten zonlicht in vitamine D
  • Werking van oestrogeen en testosteron
  • Werking van cortisol en DHEA

Conclusie; het is heel belangrijk!

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Waarom is het dan toch ‘slecht’ voor jou?

Cholesterol wil af en toe op reis gaan. Dit doet het door de bloedbaan en maakt hiervoor gebruik van liproproteïnes. Ik zal je de details besparen, maar de liproproteïnes worden onderscheiden in 3 varianten:

  • HDL ‘High Density Liproproteïne’
  • LDL ‘Low Density Liproproteïne’
  • VLDL ‘Very Low Density Liproproteïne’

Deze combinatie van eiwitten en lipiden lossen het cholesterol op in je bloedbaan en bieden het de optie om andere delen van je lichaam te bereiken. Het meeste werk (60-80%) van de transportatie wordt gedaan door de LDL-boys. Klasse!

Helaas is het niet goed als de LDL te veel hooi op zijn vork neemt – in vergelijking met de HDL. Het betekent namelijk dat jij ongezond aan het leven bent. Deze ontdekking zorgde ervoor dat LDL een slechte reputatie kreeg.

Kromme beredenering. Wanneer mensen kampen met hart- en vaatziekten, wordt geadviseerd om de LDL naar beneden te brengen. De LDL is echter niet slecht voor je. Het is slechts je ongezonde levensstijl die zorgt dat je te veel LDL verbruikt.

Volg je het nog? Natuurlijk volg je het nog.

In essentie komt het erop neer dat je geen LDL-verlagende middelen moet gaan slikken. Deze pilletjes zijn nutteloos, zo lang jij jouw levensstijl niet aanpast.

8 tips die jij ter harte moet nemen!

Het verlagen van het LDL cholesterol is natuurlijk wel verstandig. Pilletjes moet je echter lekker laten liggen. Het is belangrijk dat jij deze 8 tips in de praktijk gaan brengen voor een gezonder leven:

1. Beweeg: het is van belang dat je elke dag 30 minuten beweegt. Wissel cardio af met intensieve korte trainingen.

2. Drink niet veel alcohol: te veel alcohol is nooit goed, drink met mate. Rode wijn helpt juist met het verlagen van cholesterol.

3. Eet minder koolhydraten: suikers zijn de oorzaak voor ons overgewicht en de oorzaak voor ons hoge cholesterolpercentage.

4. Eet minder voedsel met bewerkte vetten: onverzadigd vet en transvet zit in veel supermarktproducten. Dit vergif maakt je vet en zorgt ervoor dat je aders langzaam dichtslibben.

5. Slaap 8 uur per dag: heerlijk dromen is één van de geheimen voor een uitgebalanceerd cholesterol. Slapen is de sleutel tot een beter leven.

6. Vermijd stress: stressvolle situaties zijn onmogelijk te voorkomen, maar probeer je stress te verlichten door sport en meditatietechnieken. Zonder stress voel jij jezelf beter en ben je minder geneigd om ongezond eten naar binnen te werken.

7. Eet meer gezonde vetten: vet is zeer goed voor je cholesterol en je lichaam. Pure en gezonde vetten, zoals vis, avocado, olijfolie en kokosmelk dragen bij aan een gezonder lichaam.

8. Eet meer voeding met natuurlijk antioxidanten: de hele samenleving praatte erover een aantal jaar geleden, terecht. Antioxidanten zijn erg gezond. Eet veel groenten, fruit, noten en zaden voor een gezonde levensstijl.

Gezond leven met het e-boek Vet Verbrand Geheimen

Trouwe lezers van dit blog zullen herkennen dat het verlagen van je cholesterol erg veel lijkt op afvallen op een gezonder manier. Dat klopt!

Cholesterol in balans brengen en gezond afvallen zijn namelijk 1 op 1 te relateren aan elkaar. Wanneer je op een gezonde manier gewicht wilt verliezen, zul jij ook cholesterol verlagen op een verantwoorde manier.

Ik kan jou daarom nog één zeer waardevolle tip geven!

Bestel het e-boek Vet Verbrand Geheimen en verander je leven aan de hand van de informatie in dit digitale boek.

Het boek bespreekt in meer dan 100 pagina’s op welke manier jij stappen kunt zetten om jouw levensstijl te veranderen. Verandering begint in je hoofd en het e-boek bespreekt uitgebreid het mentale aspect van afvallen.

Het is niet gemakkelijk, maar het is ook zeker niet onmogelijk. Probeer het en je zult merken dat je plezier krijgt in het verliezen van gewicht.

Klik hier voor meer informatie

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *