web analytics
header

5 Tips Voor Gewichtsverlies op een Gezonde Manier

Veel mensen die af willen vallen, eten ineens een stuk minder of zelfs te weinig. Dit is echter juist niet de manier om af te vallen. Het klopt dat je kilo’s kwijt zal raken met een crashdieet, maar deze kilo’s eet je er net zo snel weer aan. Dit leidt tot het welbekende jojo-effect omdat je onregelmatig, te veel en dan weer te weinig eet.

Het bereiken van gewichtsverlies en het behouden van een gezond gewicht draait om gezonde voeding.Tegenwoordig worden aan veel voedingsmiddelen onnodig veel suikers, vetten en andere ongezonde stoffen toegevoegd.

Deze onnatuurlijke stoffen heeft het lichaam echter absoluut niet nodig. Dit geldt ook voor koolhydraten. We eten hier eigenlijk te veel van, terwijl ons lichaam dit niet of nauwelijks nodig heeft. Wil je weten hoe je kan afvallen op een gezonde, maar toch effectieve manier? Lees dan snel verder.

Eet voeding met een hoge thermische waarde

Thermische waarde? Je hebt hier waarschijnlijk nooit eerder van gehoord hebben. Toch is het goed om deze term te onthouden. Voedingsmiddelen met een hoge thermische waarde, zoals producten met veel eiwitten en vezels, zijn moeilijker te verteren door het lichaam.

Het lichaam heeft dan langer de tijd nodig om deze producten te verwerken en besteed hier meer energie aan. Het lichaam moet dus harder werken om deze voedingsmiddelen te verwerken, dit leidt tot een snellere verbranding van lichaamsvet.

Voedingsmiddelen zoals eieren, havermout, fruit en verschillende groenten zijn moeilijk te verteren door het lichaam. Dit klinkt misschien negatief, maar dat is het juist niet. Wanneer je vaker dit soort voedingsmiddelen eet, heeft dat een positieve effect op jouw gewichtsverlies.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Drink voldoende water

Het is algemeen bekend dat het drinken van water gezond is. Toch blijkt dat een meerderheid van de Belgen te weinig water per dag drinkt. Waarom is water zo goed voor je lichaam? Water stimuleert de vetverbranding in het lichaam.

Daarnaast worden afvalstoffen sneller afgevoerd in het lichaam wanneer je veel water drinkt. Het is om deze twee redenen belangrijk om genoeg water te drinken. De richtlijn voor het drinken van voldoende water is twee liter water per dag. Overdrijf hierin echter niet, te veel water drinken kan namelijk juist weer slecht zijn voor het lichaam. Houd daarom twee liter per dag aan en drink bij het sporten nog een halve liter tot een liter extra water.

Maak jij onnodige fouten die het afvallen vertragen?

Doe deze test en ontdek je “Afslank IQ”.

Eet meerdere maaltijden op een dag

Veel mensen die willen afvallen, proberen zo min mogelijk op een dag te eten. Ze zijn dan in de veronderstelling dat ze dan veel en snel gewicht verliezen. Dit werkt echter vaak averechts. Het is juist belangrijk om meerdere maaltijden op een dag te eten.

Het eten van meerdere porties op een dag stimuleert de stofwisseling. Het is noodzakelijk dat de stofwisseling goed blijft werken wanneer je wilt afvallen. De stofwisseling zorg ook dat voedingsmiddelen goed worden verwerkt.

Je kunt de dag goed beginnen door gezond te ontbijten. Op deze manier kan de stofwisseling op gang komen. Daarnaast wordt het aangeraden om naast het ontbijt, de lunch en het diner nog drie tussendoortjes op een dag te eten. Natuurlijk is het wel verstandig dat dit gezonde en verse tussendoortjes zijn.

Gevarieerd en gezond eten

In ons dagelijkse voedsel zitten veel toegevoegde stoffen, waaronder veel suikers. Wanneer je wil afvallen en gezonder wilt leven, vermijd dan de verkeerde voedingsmiddelen. Eet dus zoveel mogelijk verse producten. Verse voeding is trouwens ook een stuk lekkerder dan de kant en klaar producten.

Een gezonde levensstijl bestaat uit een gevarieerd voedingspatroon. Probeer daarom de suikers en koolhydraten te mijden. Het is gezond om vooral veel vis, vlees, eieren, groenten, fruit, noten en zaden te eten. Met deze verschillende voedingsmiddelen zorg je ervoor dat je voldoende vezels, gezonde vetten, eiwitten en de juiste calorieën binnenkrijgt. Wanneer er te weinig afwisseling in jouw voedingspatroon zit, kan het zijn dat je bijvoorbeeld te veel vetten binnenkrijgt maar te weinig vezels. De kans is dan groot dat dit zich uit in lichamelijke of geestelijke klachten.

Gezond eten is dus gevarieerd eten en zorgen dat je lichaam de juiste voedingstoffen binnenkrijgt.

Beweeg meer

Met alleen een dieet kom je er niet. Het is mogelijk om af te vallen zonder aan lichaamsbeweging te doen, maar je lichaam wordt hier niet strakker van. Het is dan ook goed om een gezond voedingspatroon met sport te combineren. Je kunt het beste twee soorten trainingen doen.

Een onderdeel hiervan is conditietraining. Enkele voorbeelden zijn fietsen, hardlopen of het gebruik van cardio-apparaten in de sportschool. Wanneer je aan conditietraining doet, zorg je ervoor dat je meer calorieën verbrand. Dit zorgt er vervolgens weer voor dat je sneller gewicht verliest. Daarnaast is het ook belangrijk om naast conditietraining, ook aan krachttraining te doen.

Met krachttraining train je jouw spieren. Je zorgt met deze soort training ervoor dat je lichaam strakker en sterker wordt. Je lichaam krijgt een mooiere vorm en je gaat hierdoor ook lekkerder in je vel zitten. Vergeet niet dat kleine veranderingen ook effect kunnen hebben. Neem vaker de trap in plaats van de lift of begin bijvoorbeeld met dagelijks een stukje wandelen.  Een andere goede tip om meer bewegen makkelijker te maken, is om samen met vrienden te gaan sporten. Ook kun je afspreken om samen met iemand te gaan hardlopen of fietsen.

Zoals je ziet, hoeft afvallen op een gezonde manier helemaal niet moeilijk of vervelend te zijn. Gewichtsverlies ligt binnen handbereik wanneer je deze eenvoudige veranderingen toepast in je levensstijl.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *