web analytics
header

4 belangrijke tips voor gezonde voeding

Gezond leven en gezonde voeding heeft niets te maken met een strikt dieet volgen, met veel restricties en weinig calorieën innemen.

Het heeft te maken met je goed voelen, meer energie hebben en je mood stabiliseren.


Als jij helemaal in de war bent geraakt van alle verschillende adviezen op het internet over voeding, ben je niet alleen. Het lijkt wel of voor iedere expert die jou vertelt wat goede voeding is, je zo weer een ander kunt vinden die exact het tegenovergestelde beweert.

Gezonde Voeding

In dit artikel gaan we alles omtrent gezonde voeding ophelderen voor je. Met de volgende simpele tips hoef je niet meer verward te raken bij het kiezen van je voeding.

Je gaat leren hoe je een smakelijk, gevarieerd en gezond kan eten.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Tip 1: Stap-voor-stap succes

Probeer je eetgewoontes geleidelijk, maar in merkbare stappen te verbeteren. Dit heeft de voorkeur over drastische verandering van je voeding.

Als je het geleidelijk aanpakt maar met toewijding, zul je leren dat je een gezond dieet de rest van je leven vol kan houden. Ook is het belangrijk dat je mentaal en lichamelijk went aan de nieuwe manier van eten.

Maak jij onnodige fouten die het afvallen vertragen?

Doe deze test en ontdek je “Afslank IQ”.

Tip 2: Houd het simpel

In plaats van erg geobsedeerd te raken met calorieën tellen en het wegen van porties, denk aan je dieet in termen van kleur, variëteit and versheid. Op deze manier wordt het gemakkelijker om gezonde keuzes te maken.

Focus op het vinden van voedsel waar je van houdt en focus op gemakkelijke recepten van verse producten. Je zult zien dat je voeding gezonder en lekkerder wordt.

Je hoeft niet gelijk perfect te leven…

Begin langzaam je eetgewoontes aan te passen. Je dieet binnen een dag drastisch omtoveren is niet altijd realistisch en verstandig. Een drastische verandering leidt bij veel mensen tot valsspelen en opgeven.

Zorg voor kleine verbeteringen in je dieet door dagelijks een versgemaakte salade te bereiden. Deze veranderingen gaan uiteindelijk leiden tot een gewoonte. Je hoeft niet gelijk perfect te leven. Het belangrijkste is dat je je er goed bij moet voelen, anders hou je het niet vol.

Als je merkt dat je meer energie krijgt en je gezonder voelt, zul je alleen maar enthousiaster worden over de nieuwe manier van leven.

Tip 3: Gematigdheid

Mensen denken vaak bij gezond eten aan alles of niets. Echter, de basis voor een gezond dieet is gematigdheid. Wat bedoelen we daarmee?

In principe, betekent het eet alleen zo veel voeding als je lichaam nodig heeft. Je moet je verzadigd voelen aan het einde van de maaltijd, maar niet overvol.

Gematigdheid heeft ook met balans te maken. Een gebalanceerd dieet voor een gezond lichaam bestaat uit vet, vezels, vitaminen en mineralen.

Een dieet voor het leven…

Het doel van dit artikel is je bekend maken met een dieet dat je de rest van je leven kan aanhouden, niet dus voor slechts een paar weken of maanden, of totdat je het ideale gewicht bereikt.

Voor de meeste van ons, betekent dat minder eten dan we nu doen. In het bijzonder, minder ongezonde voeding, zoals suikers en koolhydraten. Dit moeten vervangen worden door gezonde voeding, zoals fruit en groenten.

Als je een zwakte hebt voor zoet, zout, of ongezond eten, begin dan bij het verkleinen van de porties en ga het dan langzaam afbouwen. Als de rest van je dieet gezond is, mag je met de tijd best af en toe een uitzondering maken.

Kleinere porties…

Het is essentieel dat je gaat denken aan kleinere porties. Veel, veelal goedkope restaurants, serveren ongezonde voeding en in veel te grote porties. Als je uit eten gaat, denk dat bij het bestellen aan een salade geserveerd met een visfilet of vlees.

Meer groente en fruit…

Probeer koolhydraten zoals in pasta, brood, aardappels te minderen of te vermijden. Als je niet verzadigd bent na de maaltijd, probeer dan meer groente en fruit eraan toe te voegen. Ook kun je yoghurt, kwark als dessert nemen en koffie/thee.

Tip 4: Het gaat er niet alleen om wat je eet, maar hoe je eet

Gezonde voeding is meer dan alleen het eten op je bord. Het gaat ook over hoe je denkt over eten. Gezonde eetgewoontes kunnen aangeleerd worden en het is essentieel dat je langzaam eet en dat je niet zo maar snel iets naar binnen werkt om verzadigd te zijn.

Eten tijdens TV kijken of achter de computer zorgt er vaak voor dat je zonder het te beseffen meer eet dan goed voor je is.

Geniet van je eten…

Neem de tijd om te genieten van je eten. Eet langzaam en kauw goed voor je iets doorslikt. We zijn geneigd om snel te eten en niet meer goed de smaak te proeven.

Zorg ervoor dat je volledig de tijd neemt om te genieten van je eten. Luister naar je lichaam. Vraag jezelf of je echt honger hebt en probeer een glas water om te zien of je niet gewoon dorst had. Stop gedurende de maaltijd om te zien of je al vol en verzadigd bent.

Het duurt namelijk een paar minuten voor je brein aan je lichaam duidelijk maakt dat je verzadigd bent. Extra belangrijk dus om langzaam te eten.

Ontbijt…

Eet een ontbijt en kleinere maaltijden gedurende de dag. Een gezond ontbijt kan ervoor zorgen dat je de dag fit doorkomt. Het zal je helpen om voldoende energie en concentratie te hebben.

Dinner…

Vermijd ’s avonds laat nog te eten. Probeer het avondeten het liefst voor 19.00 uur te doen of tenminste 2 uur voor het slapen gaan. Het eten moet licht en makkelijk verteerbaar zijn.

Veel studies laten zien dat kleine verbeteringen van het eetpatroon vaak al gewichtsverlies met zich meebrengt. Wil jij de uitdaging ook aangaan? Lees dan het Eboek Vet Verbrand Geheimen.

Klik hier voor het Eboek

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *