web analytics
header

Goed Dieet | Gezond Afvallen met deze 4 Tips

Een van de veelgestelde vragen over diëten is: ‘wat is een goed dieet?’ We hebben in de vorige dieetbesprekingen al gezien dat veel diëten niet werken. Ook is het zo dat diëten lang niet allemaal gezond voor je zijn.

Verantwoord eten helpt lichaam en geest. Wil je afvallen, dan is het nog steeds erg belangrijk dat je alle voedingstoffen binnenkrijgt.


Een belangrijke fout die mensen maken is te kiezen voor het verminderen van calorieën. Dit valt zeker niet onder een goed dieet. Op de lange termijn is dit niet een dieet dat je kunt volhouden. Het is belangrijk dat je gezond en vitaal blijft. Wij raden calorierestrictie dan ook ten zeerste af.

4 Tips voor een goed dieet

Tip 1: Een goed dieet is een gezond dieet!

Een perfect dieet bestaat niet als je snel en gezond wil afvallen. Mensen denken bij een dieet aan het beperken van bepaalde voeding en etenswaren, en gaan soms bepaald voedingswaren helemaal overslaan. Dit moet je zeker niet doen.

Tip 2: Kijk naar wat je drinkt

Voordat je kijkt naar wat je eigenlijk moet eten voor een gezond dieet, moet je eerst kijken naar wat je drinkt. Het drinken van water is een stuk gezonder dan frisdrank, melk, sapjes e.d. Zorg er daarom voor dat je tenminste 2 liter water per dag drinkt. Bovendien helpt het om je honger gevoel tegen te gaan en zul je merken dat je snel verzadigd raakt.

Krijg je trek, tik een glas water achterover.

Tip 3: Een goed dieet is een dieet voor het leven

Om gezond af te vallen moet je extreme tijdelijke diëten zien te voorkomen. Je moet een eetpatroon je hele leven kunnen en willen aanhouden.

Zodra je er een gewoonte maakt van je vernieuwde eetpatroon, zul jij merken dat het niet moeilijk is om de vette hap te laten staan.

Tip 4: Back to basics: Eet om te voeden

Dat betekent meer eiwitten en minder suiker en koolhydraten.

Je komt NIET aan door het eten van eiwitten. Kipfilet, biefstuk, eieren, vis, en ga zo maar door. Allemaal zijn het goede bronnen voor eiwit. Op deze eiwitten hebben wij de afgelopen 100 000 jaar (en nog langer!) geleefd.

Vroeger hadden we namelijk geen brood, pasta of rijst. We zijn pas 10.000 jaar geleden granen, brood, pasta en dat soort dingen gaan eten. Dit lijkt lang geleden…maar vergeleken met de evolutie van de hele mensheid is dat niets. Daarom zijn onze lichamen prima gewend om op deze originelere manier te eten.

Echter een beetje suiker / koolhydraten is niet erg. Het ligt aan de bron. Er zitten namelijk ook koolhydraten/suikers in groentes en fruit. Wel veel minder dan bijvoorbeeld in een stuk taart.

Een stuk taart = 1 tot 3 kilo fruit aan suiker = tot wel 10 of 20 kilo groente aan suiker.

Je kan dus eigenlijk zoveel groenten en fruit eten als je wilt en je eigenlijk geen
zorgen maken over het suiker dat hier in zit.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Bestel het e-boek voor meer informatie

Wij hebben meer tips voor je over afvallen. In het e-boek Vet Verbrand Geheimen, vind jij alle informatie die je nodig hebt om op een verantwoorde manier snel gewicht te verliezen. Lezen dus!

Klik hier voor meer informatie

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

1 Reactie op Goed Dieet | Gezond Afvallen met deze 4 Tips

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *