web analytics
header

Hoe Werkt Afvallen met Bregje?

Afvallen met Bregje is een website waarbij Bregje je op weg helpt om af te vallen. Zij had zelf veel overgewicht en besloot om af te gaan vallen. Zij deelt haar verhaal om andere te inspireren en motiveren.

Op haar website staat ook het eiwitrijke dieet waarmee het Bregje is gelukt om af te vallen. In dit artikel gaan we hier nader op in. Alle vier de fases van het dieet worden beschreven. Misschien werkt de afvallen met Bregje methode ook voor jou.

Na het lezen van dit artikel kun jij daar een oordeel over vormen. En gelukkig staan op onze website tal van andere tips en methodes om succesvol af te vallen.

Lees verder om te zien of deze manier van afvallen wat voor jou is.

Het eiwitrijke dieet

Het dieet waarmee Bregje is afgevallen bestaat voornamelijk uit het eten van veel eiwitten en verse groenten. De producten die vermeden moeten worden bij het dieet zijn koolhydraten en verzadigde vetten.

Doordat je tijdens het dieet minder koolhydraten eet, schakelt je lichaam over op de opgeslagen vetten. Deze vetten worden verbrand en zorgen ervoor dat je lichaam slanker wordt. De eiwitten zorgen er in het dieet voor dat het hongerige gevoel wordt gestild.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Eet geen koolhydraten!

Over de hele wereld eten mensen eigenlijk te veel koolhydraten. Koolhydraten zorgen ervoor dat je energie wordt verbrand. Wanneer je minder koolhydraten gaat eten stapt je lichaam over op het verbranden van de opgeslagen vetten. Koolhydraten zitten vooral in producten als brood, pasta, rijst, aardappelen, snoep, koek en frisdrank. Het is dus belangrijk om deze producten te vermijden tijdens het dieet.

Wel zijn er verschillende soorten koolhydraten. De snelle koolhydraten (snoep, koek en frisdrank) zijn slecht voor het lichaam, terwijl de langzame koolhydraten (rijst, pasta, brood en aardappelen) wel goed voor het lichaam kunnen zijn. Deze bevatten namelijk veel vezels, wat weer goed is voor de darmen. Toch is het verstandig om deze ook te mijden omdat het toch dikmakers blijven.

Eet veel eiwitten

Het dieet bevat veel eiwitten. Eiwitten zijn belangrijk voor het lichaam omdat deze het lichaam helpen met het herstel en het onderhoud van weefsels. Veel diëten zijn gericht op het minder eten. Met een eiwitrijk dieet richt je je eigenlijk vooral op het nemen van veel eiwitten.

Ook zullen er minder koolhydraten en minder vetten worden gegeten. Het eiwitrijk dieet zorgt er voornamelijk voor dat je lichaam voldoende energie binnenkrijgt om de dag door te komen. Je zal bij het eiwitrijk dieet bovendien geen last hebben van het jojo effect. De kilo’s die je verliest zullen weg blijven.

De vier fases van het dieet

Met het dieet dat op de website van Bregje staat richt je je op vier fases, namelijk: de startfase, de gemengde fase, de tweede gemengde fase en de stabiele fase. Wij zullen de vier fases nader uitleggen.

De startfase

In de startfase zal je de meeste kilo’s kwijtraken. Doordat je maar weinig koolhydraten eet in deze fase zal het lichaam de vetreserves in het lichaam aanpakken. Het is belangrijk om deze fase nauwkeurig te volgen, wees dus streng voor jezelf! Wanneer je in de volgende fases weer koolhydraten gaat eten zal je lichaam overstappen op het verbranden van de koolhydraten. Je zal in de volgende fases daarom minder snel kilo’s kwijtraken.

Het is in de startfase om de koolhydraten uit je voedingspatroon te bannen. Onder koolhydraten vallen producten als aardappelen, rijst, pasta, brood, melkproducten, fruit, vruchtensappen, frisdrank en zemelrijke groenten.

Doordat je in deze fase veel eiwitrijke producten eet zal je hongergevoel afnemen. Het is dan ook belangrijk om voldoende te eten op een dag. Wanneer je onvoldoende eet is het mogelijk dat je spiermassa wordt afgebroken. Ook kan je een tekort aan vitamines krijgen. Het is dan ook belangrijk om vitaminerijke pillen te nemen in deze fase.

In fase 1 zal je, afhankelijk van je doel, 50% van je streefgewicht kwijtraken. Deze fase moet minstens twee weken worden aangehouden. Je lichaam zal moeten wennen aan het dieet. Je blijft fase 1 aanhouden totdat je de helt van je streefgewicht kwijt bent. Wanneer je bijvoorbeeld 10 kilo kwijt wilt raken mag je pas naar fase 2 wanneer je 5 kilo af bent gevallen.

In deze fase is het belangrijk om 4 eiwitrijke voedingen per dag te eten. Wanneer je erge honger hebt of sport mag je vijf maaltijden op een dag eten. Je mag daarnaast de hele dag groente eten. Let er echter wel op dat je niet te veel oranje producten eet. Daarnaast ie het belangrijk om elke dag een vitamine tablet en een kalium tablet te nemen, zodat je lichaam alle goede voedingsmiddelen binnenkrijgt. Ook is het belangrijk om minstens een half uur per dag te sporten.

Fase 2

In deze fase is het belangrijk om de rest van je gewicht te verliezen. Ook deze fase zal minimaal 2 weken gevolgd moeten worden. Ook in deze fase is het belangrijk om vier maaltijden op een dag te eten. Daarnaast mag je tijdens fase 2 eiwitrijke en koolhydraatarme maaltijden eten. Ook zal je in deze fase een half uur aan lichaamsbeweging per dag moeten doen.

Fase 3

In fase 3 begin je langzaam weer met het eten van koolhydraten. Je mag in deze fase beginnen met het eten van koolhydraatarm brood en fruit. Het is ook bij deze fase belangrijk om te blijven sporten. Fase 3 zal ook minimaal twee weken lang gevolgd moeten worden. De keuze is aan jou hoe lang je deze fase aan wilt houden.

Fase 4

In fase vier is het toegestaan om alle koolhydraten weer te eten. Let er echter wel op dat je niet ineens te veel koolhydraten tot je neemt. Je mag in deze fase dus weer alle groenten, fruit, pasta’s, rijst, brood en aardappelen.

Ook is het mogelijk om over te stappen op koolhydraatarme producten. Deze producten zijn onder andere verkrijgbaar in de webwinkel van Bregje. In deze fase is het wederom van belang dat je blijft sporten en bewegen.

Is afvallen met Bregje niets voor jou?

Wees niet getreurd, er zijn tal van andere manieren en methodes die je kunt uitproberen. Op deze website vind je behalve informatie over verschillende diëten, ook veel praktische en slimme tips op het gebied van afvallen, gezonde voeding en sport en beweging.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *