web analytics
header

Waarom het Proteine dieet? + Tips Voor Proteine Bronnen

Vandaag gaan we het hebben over het proteine dieet. Veel mensen die aan krachtsport doen gebruiken proteine om een sterker en mooier lichaam te krijgen.

Misschien wist je nog niet dat je met proteine ook heel succesvol kan afvallen. De eigenschap van proteine zorgt ervoor dat je vet verliest en spieren herstelt. De eiwitten uit proteine bevatten aminozuren die helpen de spieren te ondersteunen.

Er wordt veel onderzoek verricht over de gezondheidsvoordelen van proteine. De resultaten zijn dan ook positief. Studies hebben aangetoond dat proteine helpt om af te vallen en het de weerstand verhoogt. Ook zorgt het ervoor dat je beter met stress kan omgaan.

Als je wil afvallen is het belangrijk dat je denkt aan proteine. Het eten van minder calorieën veroorzaakt dat spieren afbreken. Om je spieren toch sterk te houden en gezond te blijven moet je daarom het nodige aan proteine binnen krijgen.

MARC een Amerikaans instituut in Minnesota heeft onderzoek gedaan naar de voordelen van proteine bij het afvallen. De deelnemers aan het onderzoek moesten 500 kcal minder eten dan de dagelijkse benodigde hoeveelheid. Een aantal mensen kregen ook dagelijks een proteine shake.

Uit het onderzoek bleek dat mensen met de proteine shake 6.1 % meer vet verbrandden. Daarnaast hadden ze meer spiermassa dan de andere groep. De conclusies van het onderzoek laten ons zien dat proteine daadwerkelijk een positieve impact heeft op vet verbranden.

Proteine tegen het hongergevoel

De eiwitten die je eet helpen je een energiek en verzadigd gevoel te geven. Ze zijn beter dan vezels aangezien het eten van vezels je alleen maar meer honger geeft gedurende de dag.

Ook heeft een onderzoek in Australie aangetoond dat mensen die veel proteine eten lagere waardes hebben van het zogeheten honger-hormoon in je hersenen, bekend als ghrelin. Hierdoor kun je langer ‘overleven’ in het geval extreme omstandigheden.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Proteine voor spieren

Proteine heeft zich keer op keer bewezen als het middel voor spieropbouw. Als je voor het sporten en na het sporten proteine neemt dan ontwikkelen en herstellen je spieren zich beter.

Je hoeft niet bang te zijn om een bodybuilder te worden. Zij nemen namelijk extreme hoeveelheden proteine die je niet uit gezond en natuurlijke voeding kunt krijgen. Wij pleiten alleen voor natuurlijke voeding.

Uit natuurlijke voeding kun je nooit te veel proteine halen. Je hoeft dus dan niet bang te zijn voor de gevolgen van te veel proteïnes. Met ons programma hoef je dus niet te beginnen met allerlei dure shakes en dure voedingssupplementen.

Proteine tegen stress

Proteine versterkt je lichaam en geest in zo verre dat het je helpt om beter met stress om te gaan. Ik ga je uitleggen hoe dat werkt. Proteine stimuleert de aanmaak van serotonine. Serotonine is een stof die je stemming beinvloedt.

Een studie uit Nederland heeft aangetoond dat een testgroep die veel proteine binnen kreeg, minder symptonen van stress liet zien. Ook bleek dat ze minder gevoelig waren voor depressies. Al met al reden om voldoende proteine te eten.

Echter de eetgewoontes in de Benelux zorgen voor een chronisch tekort aan proteine. In de Benelux landen worden namelijk te veel koolhydraten gegeten en te weinig proteïnes. Met als gevolg dat in deze landen veel mensen aan kwalen leiden die simpelweg te voorkomen zijn door een verandering van dieet. Denk dus aan proteine!

De beste natuurlijke proteine (eiwit) bronnen

Vlees. Vlees is een uitstekende bron van natuurlijk eiwit. Kies als je gaat voor deze categorie voor vlees dat weinig of geen vet heeft. Denk aan mager vlees zoals kogelbiefstuk, ossenhaas, rosbief of kalkoen en kip. Verwijder altijd de huid van de kip.

Vis en zeevruchten. Schelpdieren zoals mosselen en oesters zijn perfecte bronnen van proteine. Ze hebben daarnaast een zeer laag cholesterolgehalte en zijn rijk omega-3 vetzuren. Ook een gezonde keuze voor proteine zijn garnalen, zalm, koolvis, meerval en tonijn. Kies altijd voor verse vis. Deze vis bevat namelijk de meeste mineralen en heeft een laag vet- en natriumgehalte.

Bonen. Bonen en erwten zijn een gezonde natuurlijke proteine. Ze bevatten geen cholesterol en ze hebben een zeer laag vetgehalte. Kies bijvoorbeeld voor zwarte bonen, bruine bonen, sojabonen, witte bonen, tuinbonen, spliterwten en kikkererwten.

Zuivel. Yoghurt, melk en kaas zijn allemaal goede natuurlijke bronnen van eiwit. Kies voor de magere variant of de vetvrije versie. Kefir is ook een zeer goede optie. Dit drankje zit vol natuurlijke eiwit en is zeer gezond voor de darmflora. Ook kun je denken bij deze categorie aan bijvoorbeeld biologische eieren. Het eiwit is het meest gezond omdat het geen cholesterol bevat.

Heb jij ervaringen met het proteïne dieet of ga je hiermee aan de slag? Laat dan jouw tips in een reactie achter.

Lees alles over het proteine dieet in het Eboek Vet Verbrand Geheimen.

Klik hier voor het Eboek

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *