web analytics
header

Het South Beach Diet. Waarom wel of Niet?

In deze dieetbespreking gaan we het hebben over het South Beach Diet. Dit dieet lijkt enigszins op het Atkins en Paleo dieet.

Het voornaamste doel is gewichtsverlies. Ook wordt dit dieet vaak aangemoedigd door artsen om het hart gezond te houden.

Gemiddeld kunnen mensen door dit dieet zo’n 8 tot 13 kilo verliezen binnen twee weken tijd.

De theorie: er zijn goede koolhydraten en goede vetten, slechte koolhydraten en slechte vetten. Wil je gewicht verliezen, moet je alleen de ‘goede’ voedingsstoffen binnen krijgen.

Dat betekent kiezen voor de beste koolhydraten en de beste vetten. In de praktijd houdt dit in dat je dieet de volgende voeding omvat: groenten, vis, eieren, magere zuivel, magere eiwitten zoals kip en kalkoen, volkoren granen en noten.

South Beach Diet

Dit dieet is een gezond alternatief voor het standaard Amerikaanse dieet. Bij het South Beach Dieet krijg je namelijk een hoog percentage eiwitten binnen en relatief weinig koolhydraten.

Echter bij het South Beach Dieet elimineer je niet alle koolhydraten. De koolhydraten die zijn toegestaan staan laag op de glycemische index. Dit is een ranking van koolhydraten en hun impact op de bloedsuikerspiegel.

Lage GI (glycemische index) koolhydraten houden je bloedsuikerspiegel relatief stabiel. Ook geven deze koolhydraten je een langdurig verzadigd gevoel en heeft het een positieve impact op je stofwisseling.

Wat ook telt, is de vetten die je binnen krijgt. Het is belangrijk dat je ongezonde verzadigde vetten en transvetten uit je dieet houdt. Wel mag je gezonde vetten eten. Dit zijn enkelvoudige onverzadigde vetten zoals avocado en olijfolie.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Hoe begin je met dit dieet?

Er zijn in principe twee fasen. Fase 1 is de kortste fase en met de meeste restricties. Deze fase duurt twee weken en is bedoeld om je bloedsuikerspiegel te stabiliseren. Ook moet je in deze fase leren verleidingen te weerstaan.

Fase 1

Je zult royale porties magere eiwitten eten. Dan moet je denken aan schaaldieren, vis, kalkoen, kip en soya. Ook staan veel groenten, salades, bonen, noten, eieren en vetarme zuivel op het menu.

Je mag in deze fase geen zetmeelproducten zoals pasta, rijst en brood. Wat ook niet toegestaan is zijn granen, suikerhoudende voedingsmiddelen en alcohol.

De founder van dit dieet is Arthur Agatston, een gerenommeerd cardioloog. Hij heeft een gedetailleerde lijst opgesteld met de voeding die je wel en niet mag eten. De cardioloog beweert dat de dagelijkse eiwitbehoefte onbeperkt is. Ook beweert hij dat je na fase al veel kilootjes moet zijn verloren.

Fase 2

Na 2 weken ben je aangekomen bij fase 2. Nu moet je ook goede koolhydraten eten zoals volkoren brood, bruine rijst, volkoren pasta en fruit. Verder schrijft de cardioloog drie porties fruit en drie porties zetmeel voor per dag. Ook mag je een glas rode of witte wijn bij het eten. Je blijft bij fase 2 tot je jouw ideale streefgewicht hebt behaald.

Fase 3

Eenmaal wanneer je het gewenste gewicht hebt bereikt ga je verder naar fase 3. Dit is de onderhoudsfase. Geen voedsel is verboden in deze fase. Wel zijn er richtlijnen voor je. Zo wordt er geadviseerd om 3 stuks fruit per dag te eten, 3 tot 4 porties van zetmeel en niet meer dan 2 eetlepels goede vetten.

Nadelen

Het South Beach Dieet is een effectief dieet om binnen korte tijd gewicht te verliezen. Helaas zijn er alleen maar richtlijnen voor de lange termijn. Hierdoor is het dieet op lange termijn dan ook minder succesvol.

Richtlijnen zijn onvoldoende…

Fase 3 is meestal de fase waar het misgaat. Wil je permanent een slanker lijf dan moet je toch voor je leven lang andere eetgewoontes aannemen. Wij leggen dit uitgebreid uit in het Eboek Vet Verbrand Geheimen.

De basis van het South Beach Dieet is zeer goed. Met name fase 1. Deze fase is niet alleen succesvol voor gewichtsverlies. Ook helpt het om je cholesterol te verbeteren en vermindert het de kans op hart- en vaatziekten. Het South Beach dieet is dus een goed begin om nieuwe gezondere eetgewoontes aan te leren.

Granen zijn de boosdoener…

Gegarandeerd zul je met dit dieet pondjes kwijtraken. Echter het South Beach Dieet heeft ook nadelen. Deze nadelen worden veroorzaakt door fase 2 en 3. In deze fasen wordt geadviseerd om voldoende granen te eten. Dit is totaal overbodig. Dit is juist de dikmaker.

Go Asian…

Heb je je ooit afgevraagd waarom Jappanners, altijd zo slank zijn? Het antwoord is simpel. Ze zitten een leven lang op een koolhydraat-arm dieet. Ze elimineren brood en hebben daar geen moeite mee. Je kunt heel goed een heel leven zonder.

Bij ons dieetprogramma zijn alleen koolhydraten uit fruit en groenten toegestaan.

Ben jij bereid dit dieet aan te houden voor een leven lang? Je zult gegarandeerd permanent slank worden.

Wil je meer weten over afvallen en het koolhydraat-arm dieet? Lees het Eboek Vet Verbrand Geheimen.

Klik hier voor het Eboek

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *