web analytics
header

6 Goede tips om af te vallen | Gezond afvallen

Wil jij een paar kilo’s kwijtraken? Het is verstandig om, voordat je begint, goed uit te zoeken hoe je dit gaat realiseren. Veel mensen gaan namelijk op een crashdieet, terwijl dit helemaal niet gezond is. Mensen vallen dan misschien met een crashdieet snel en meerdere kilo’s af, maar eten deze kilo’s vervolgens er net zo snel weer aan.

Hiermee bereik je dus geen blijvend resultaat. Wij geven je daarom een aantal goede tips om af te vallen. We hopen dat jij door middel van deze tips aan de slag gaat met gezond afvallen.

Drink voldoende water

De eerste tip is: Drink voldoende water. Water is namelijk goed voor het reinigen van het lichaam. Water drinken zorgt ervoor dat afvalstoffen in je lichaam worden afgevoerd. Daarnaast zorgt het drinken van genoeg water ook voor een voller gevoel. Hierdoor krijg je minder zin om te snacken. Het gaat dan om het drinken van water en thee, aangezien frisdranken en vruchtensappen vol zitten met suikers en calorieën.

Pas echter ook op met het drinken van lightproducten. Lightproducten kunnen schadelijke stoffen bevatten die alsnog zorgen dat je dikker wordt. Het is verder ook verstandig om alcohol zoveel mogelijk te vermijden. Alcohol droogt je niet alleen uit, het bevat ook veel calorieën.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Nuttig meerdere maaltijden op een dag

Veel mensen eten tijdens het afvallen slechts drie maaltijden of minder per dag. Dit is niet slim en werkt juist averechts. Het eten van meerder kleine maaltijden op een dag zorgt namelijk voor een goedwerkende stofwisseling waardoor calorieën sneller verbranden.

Het is daarom heel belangrijk om goed te ontbijten. Door te ontbijten zorg je dat jouw stofwisseling begint te werken. Houd wel alle maaltijden en tussendoortjes klein en gezond. Je wilt tenslotte een aantal kilo’s kwijtraken. Kortom: Het nuttigen van meerdere maaltijden op een dag geeft je een voller gevoel en zet je stofwisseling aan de gang.

Gezond eten

Eén van de tips om af te vallen is het kiezen voor gezonde voeding. In veel (kant en klare) producten uit de supermarkt zijn onnodig veel suikers en vetten toegevoegd. Het lichaam heeft deze vetten en suikers helemaal niet nodig. De enige vetten die het lichaam wel nodig heeft zijn de natuurlijke suikers en vetten. Het lichaam heeft maar een beperkt aantal suikers nodig.

Deze natuurlijke suikers haal je uit fruit. Het eten van 2 à 3 stukken fruit per dag is voldoende. Natuurlijke vetten krijg je binnen door het eten van noten en zaden. Het is dus gezond (en lekker!) om een handje noten als tussendoortje te eten. Zaden en pitten kun je verwerken in een bakje yoghurt of een salade.

Daarnaast is het zeker aan te raden om minder koolhydraten te eten tijdens het afvallen. In West-Europa eten we veel koolhydraten, terwijl we hier eigenlijk maar weinig van nodig hebben. Koolhydraten kun je gerust dikmakers noemen. Probeer daarom brood, pasta, rijst of aardappelen te vervangen. Je kunt bijvoorbeeld meer groenten of noten en zaden eten. Je boekt sneller resultaten met afvallen wanneer je koolhydraten vermijdt of sterk vermindert

Zorg voor een gevarieerd eetpatroon

We gaan verder met andere tips om af te vallen. Een belangrijke tip is het aanbrengen van variatie in je voeding. Dit zorgt voor een gezond lichaam dat in balans is. Zoek de juiste balans tussen vetten, verzadigde vetten, eiwitten, koolhydraten en vezels.

Vetten en verzadigde vetten haal je uit producten zoals vlees, zuivelproducten en hartige snacks. Ook heeft het menselijk lichaam koolhydraten nodig, maar overmatige hoeveelheden zijn dikmakers. Koolhydraten zijn verantwoordelijk voor het krijgen van energie. Producten die veel koolhydraten bevatten zijn onder andere brood, pasta, rijst en aardappelen.

Je moet wel, zoals eerder benoemd, opletten met het consumeren van koolhydraten. Kies daarom bewust en overdrijf het niet. Eiwitten zijn ook belangrijkste stoffen voor je lichaam. Eiwitten zitten in producten zoals brood, pasta, zuivel, vlees, peulvruchten, eieren en vis. Ook belangrijk voor het lichaam en je gezondheid zijn vezels. Vezels zitten in aardappelen, brood, peulvruchten, rijst, graanproducten, fruit, groente en noten. Het vinden van de juiste balans tussen deze voedingsmiddelen zorgt voor een gezond lichaam en goed werkende organen.

Afvallen doe je niet alleen

Bij het afvallen kan het helpen om je omgeving in te lichten over jouw plannen. Afvallen hoef je niet in je eentje te doen. Wanneer je mensen op de hoogte brengt van jouw afvalpoging zullen zij hier begrip voor hebben en misschien hebben zij ook nog praktische tips om af te vallen. Mensen zullen er dan niet op aandringen wanneer je een gebakje weigert en wie weet, misschien motiveer jij anderen om ook te starten met afvallen.

Wanneer mensen op de hoogte zijn van je afvalpoging, kunnen zij hier rekening mee houden. Wellicht hebben zij recepten of andere suggesties waar je gebruikt van kunt maken, of misschien stellen ze voor om eens samen te gaan sporten.

Ga sporten

Voldoende beweging is cruciaal bij het afvallen. Begin daarom met sporten om gewicht te verliezen. Door sporten worden calorieën verbrand, wat resulteert in sneller afvallen. Het is belangrijk om een sport te beoefenen die je leuk vindt. Wanneer je een leuke sport beoefent, is het makkelijker om hier een vaste routine van te maken.

Daarnaast is het ook verstandig om een sportmaatje te zoeken. Wanneer je met iemand samen sport ben je gemotiveerder om het vol te houden en je zegt een dagje sporten met een vriend of vriendin ook minder snel af. Het wordt daarnaast ook aangeraden om naast sport aan een vorm van krachttraining te gaan doen. Krachttraining zorgt er namelijk voor dat je lichaam spieren opbouwt waardoor je niet alleen strakker en slanker wordt, maar ook sterker. Je zult merken dat je lichaam er snel beter uit gaat zien dankzij krachttraining, een enorme boost voor je zelfvertrouwen dus!

Wil je meer  informatie over afvallen en sporten? Lees dan ook onze andere artikelen over deze onderwerpen. Ook kun je met vragen terecht op onze website.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *