web analytics
header

10 Tips Voor Verantwoord & Vlug Afvallen

Drastische caloriearme diëten helpen om in korte tijd snel gewicht te verliezen. Helaas kun je deze diëten niet lang vol volhouden. Ze zijn niet effectief door de focus op tijdelijke calorierestrictie.

Je eetgewoontes veranderen daarom vroeg of laat weer en je dan zult zien dat ook jij weer aankomt. Kies daarom voor verantwoord afvallen. Dit biedt meer dan een tijdelijke oplossing.

Als je echt wilt afvallen, moet je jezelf nieuwe eetgewoontes aanleren voor het hele leven!

Ben je klaar voor een levenslange succesformule voor je gewicht? Probeer deze 10 duurzame voedingstips:

1. Ontneem jezelf niet te veel

Succes behalen lukt beter als je alle slechte voeding stapsgewijs elimineert. Je hoeft dus niet in een keer te stoppen met alles wat je lekker vindt omdat het niet meer past bij de nieuwe voeding.

Stapsgewijs…

Ga langzamerhand wijzigingen maken en kies voor een consistent dieet die je je hele leven aan kan houden. Stop bijvoorbeeld met het bestellen van de mokkakoffie met slagroom en kies voor een gezondere versie, zoals zwarte koffie of groene thee.

Langzamerhand gaan deze kleine veranderingen leiden tot grote resultaten.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

2. Elimineer de slechte koolhydraten

Je mag best koolhydraten binnen krijgen uit zoete aardappel en groenten. De koolhydraten die je moet elimineren zitten in brood en witte aardappels. Streef ernaar om zo min mogelijk koolhydraten te eten.

Vet verbranden…

Als je het goed doet, zul je zien dat je binnen korte tijd gemakkelijk en efficiënt vet verbrandt.

Hoe kan je dan verzadigd blijven zul je misschien denken? Vervang de koolhydraten door proteïnerijke voeding, zoals vlees, vis, fruit en noten.

3. Wees consistent

Maak een permanente verandering in je levensstijl. Ons dieetadvies is goedkoop voor je. Je hoeft geen dure voedingssupplementen aan te schaffen. Hoe minder het kost, hoe beter je in staat bent de nieuwe levensstijl te kunnen aanhouden.

Kies voor gezond…

Het is belangrijk dat je ervoor zorgt dat elke dag van de week, je voeding coherent is. Dus niet alleen voor bepaalde dagen of wanneer het handig is.

Ook in het weekend, bij sociale evenementen, tijdens de reis of de vakantie, moet jij bereid zijn om gezonde voedingskeuzes te maken ongeacht de gelegenheid.

Hoewel een traktatie van tijd tot tijd mag, moet je behoedzaam zijn dat dit niet uit de hand loopt. Kies voor de traktatie dus het juiste moment.

4. Take control

Neem de tijd om na te denken over wat je gaat eten. Hoe past het gerecht binnen je dieet? Denk na over waar je de boodschappen het beste kan halen. Maak als je weinig tijd hebt, een planning voor de hele week.

Evalueer je succes…

Haal boodschappen van tevoren en zorg ervoor dat je in huis hebt wat je nodig hebt. Wat nog belangrijker is, de evaluatie van de afgelopen week. Had je succes? Kan je iets verbeteren? Welk voedsel had je voorkeur? Wat vond je lastig? Denk na over hoe de week is gegaan bij het organiseren / plannen van je voeding voor de nieuwe week.

5. Eet vaker, vaker minder

Als je succes wilt behalen, moet je beginnen om dagelijks vaker maar minder te eten. Het eten van een kleine maaltijd om de drie uur kan helpen om je bloedsuiker goed te houden, terwijl de stofwisseling wordt opgevoerd en het je hongergevoel doet verdwijnen.

Kleine maaltijden…

Maaltijden overslaan kan leiden tot overeten later. Zo heeft onderzoek bijvoorbeeld aangetoond dat vrouwen die maaltijden overslaan ongeveer 8 pond minder gewicht verliezen bij het afvallen. Het wordt daarom geadviseerd om circa 5 tot 6 kleine maaltijden per dag te eten.

6. Wees bewust van wat je mag eten

Als je nieuwe eetgewoontes voor de lange termijn wilt volhouden, moet je ervoor zorgen dat je goed bewust bent van wat je mag eten. Als je dat eenmaal weet, valt het eigenlijk best mee. Zo mag je o.a. groenten, fruit, noten vis en vlees.

Variatie…

Je hoeft dus niet iedere dag kip en broccoli te eten. Zo voorkom je een dieet burn-out, maar ook zul je minder snel valsspelen als je smaakpapillen niet tevreden zijn. Probeer daarom variatie aan te brengen aan je eten.

7. Beperk de porties

Veel mensen denken dat ze minder eten dan ze werkelijk doen. De waarheid is dat we in het algemeen meer eten dan goed voor ons is. We zijn gewend geraakt aan grotere porties en ‘super sizes’.

Als je niet beschikt over een schaal, maatbekers e.d. om je porties te meten, is het moeilijk in te schatten of je de juiste hoeveelheid eet.

Kleine borden…

Gebruik daarom kleine borden, klein bestek om te voorkomen dat je onnodig te veel eet. Als je eenmaal gewend raakt aan de nieuwe levenstijl, zul je merken dat je vrij nauwkeurig de juiste portie voor jezelf weet te bepalen zonder enig apparatuur.

8. Stop met verwerkte voedingsmiddelen

Dit is echt een no-brainer. Wil je gezond leven en een gezond gewicht krijgen, stop dan met voedingsmiddelen die je niet voorzien van de goede voedingswaarde.

Het consumeren van voedingsmiddelen die rijk zijn aan verzadigde vetten en suikers is gevaarlijk voor je lichaam. Het verhoogt de bloedsuikerspiegel enorm, verhoogt de afgifte van insuline, veroorzaakt vetopslag en tegelijkertijd creëert het meer honger.

Natuurlijke voeding…

Blijf dus uitsluitend bij natuurlijke voeding. Deze voeding geeft je een gezonde energie en bevat de vitale voedingsstoffen en antioxidanten.

9. Eet eiwit bij elke maaltijd

Eiwit is essentieel om het dieet vol te houden, maar ook voor het optimale behoud van je lichaam. Wil je een slank en gespierd lichaam, zorg er dan voor dat je voldoende eiwit binnen krijgt.

Slank en gespierd…

Eiwit helpt bij de opbouw van spiermassa en tegelijkertijd houdt het je verzadigd.

10. Drink meer water

Voldoende water drinken helpt bij reguleren van je stofwisseling en helpt de spijsvertering. Ook vermindert een glas water de eetlust tussen maaltijden.

Water voor de maaltijd…

Drink altijd een vol glas water voor het eten gaan. Zo zorg je ervoor dat je minder eet tijdens de maaltijd.

Er zijn veel mensen die dorst met honger verwarren omdat de symptomen van dorst vergelijkbaar zijn met die van honger – je zwak voelen, gebrek aan energie en uithoudingsvermogen.

Zorg er daarom voor dat je altijd voldoende water drinkt, minstens 2 liter per dag.

Voor meer informatie over gezond eten, lees het Eboek Vet Verbrand Geheimen.

Klik hier voor het Eboek

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *