web analytics
header

HIIT Workout

Dus je hebt al veel gehoord over dat HIIT-ding… en een paar van je hard-core fitnessvrienden zijn razend enthousiast over de resultaten? Maar zelfs de woorden: “High. Intensity. Interval. Training.” klinkt zo eng dat het genoeg is om het koude zweet te laten uitbreken.

Wees maar niet bang! HIIT hoeft niet eng te zijn. Laten we het eens nader bekijken. HIIT omvat korte, intense uitbarstingen van het doen van oefeningen, gevolgd door periodes van herstel. Het basisrecept is voor een korte tijd zo hard als je kunt alles geven, dan rusten en dat dan weer herhalen. Met deze beproefde trainingsmethode gebruik je herstelperiodes waardoor je nog steeds je maximale trainingszone kunt bereiken zonder dat je te veel druk op je lichaam zet.

Onderzoek laat ons zien dat dit soort training nog uren na je training calorieën verbrandt*, maar het resulteert ook in 9% meer vetverlies** en het is over het algemeen 17% effectiever dan jouw standaard aërobe- of “steady state” training***. Dus vind je dit niet geweldig?

Het ding is, HIIT is goed… intens! Om echt de voordelen te krijgen, kun je HITT het beste doen na een fitnesstraining op basisniveau of een andere gematigde oefening.

Dus de vraag is – ben je klaar om met  HIIT workout te beginnen?

Om die vraag te kunnen beantwoorden, is het belangrijk om te weten op welk fitnessniveau je zit. Je zou in één van de volgende drie categorieën kunnen vallen:

  1. Je bent helemaal nieuw in fitness

In dit geval is in het diepe springen met HIIT bijna altijd een slecht idee. Om je lichaam te laten wennen aan de oefeningen en je fitnessniveau op te bouwen, raden wij je aan om 12 weken consistente, matige intensiteitstraining, met inbegrip van kracht, cardio en elke week een core/flexibiliteitstraining te doen.

Wanneer je net begint, is de frequentie belangrijker dan de intensiteit, dus begin langzaam en probeer jezelf een aantal gewoontes aan te leren en je hieraan vast te houden.

  1. Je bent een gemiddelde trainer

Zodra je een basisniveau van fitness hebt behaald, is het geheim van ultieme fitness routine en resultaten niet het toevoegen van volume, maar het toevoegen van intensiteit. Nu is het de perfecte tijd om HIIT toe te voegen aan je bestaande schema. Probeer een uur per week je normale trainingsroutine te vervangen met 1-2 HIIT-sessies en bekijk de resultaten! Bekijk de resultaten van een groep, die precies dit heeft gedaan in vergelijking met een groep, die hun normale training heeft gedaan.

  1. Je bent een ervaren trainer of atleet

Het geweldige aan HIIT is dat het je dwingt om bij elke oefening weer je eigen maximale trainingszones te bereiken – er is geen middenweg. Dus zelfs als je superfit of een atleet bent, geeft HIIT je fitness routine nog steeds een serieuze boost.

Dus waar zit jij op deze fitnessschaal? Als je klaar bent voor HIIT, ga er dan voor! Neem de uitdaging aan en krijg snel resultaten.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *