web analytics
header

7 Behulpzame Tips Om Positief Te Blijven Tijdens Het Afvallen

Het kan voorkomen dat je supergoed bezig bent om af te vallen, maar dat niet af te lezen is uit de wijzer van de weegschaal.

De meeste mensen die bezig zijn met afvallen zullen vaak de weegschaal als maatstaf gebruiken om te kijken hoeveel kilo’s ze hebben verloren. Als zij niet het resultaat zien wat zij zouden willen zien, kan hierdoor hun motivatie verminderen, terwijl de kans groot is dat zij wel goed bezig zijn.

Fixeer je niet zo op het streven naar een bepaald gewicht, maar zoek andere manieren hoe je kunt merken dat je steeds fitter, slanker en gezonder wordt.

Hierbij presenteer ik 7 tips, die je kunnen helpen gemotiveerd te blijven tijdens het afvallen.

1. Kijk naar je kleding

Hoe zitten je kleren de laatste tijd? Zitten je topjes iets losser? En worden je jeans al wijder?

Het verliezen van centimeters rond je taille is misschien wel belangrijker dan te kijken naar hoe de wijzer staat op de weegschaal. Uiteindelijk gaat het erom hoe jij vindt dat je eruit ziet in de spiegel.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

2. Visualiseren

Stel je voor hoe jij je voelt en hoe jij eruit ziet wanneer je het resultaat hebt behaald waar jij al zo lang naar verlangd.

Door hier elke dag een paar minuten over te visualiseren, zal dit je onbewust helpen om keuzes te maken die jou zullen helpen naar dit verlangen. Ook verdwijnen zo eerder je negatieve gedachtes en krijg je daardoor meer motivatie.

3. Routines

Veranderen van je dagelijkse routines die je helpen met gezond eten en dus afvallen kunnen veel moeite kosten. Als je eenmaal gewend bent aan deze routines, gaat het allemaal meer vanzelf.

Een voorbeeld van een gezonde routine is het drinken van 2 glazen water voor je ontbijt en avondeten, of elke dag 2 stuks fruit mee te nemen naar je werk, zodat je eerder je fruit opeet dan iets haalt uit de snoepautomaat.

4. Vind geluk in andere dingen dan eten

Zie eten niet als iets waar jij het gelukkigst van wordt. Natuurlijk zit er in gezonde voeding genoeg waarvan jou lichaam gelukkig wordt, en uiteindelijk ook jij gelukkiger van wordt.

Toch zijn er nog zoveel andere dingen waarmee je gelukkig kan zijn. Ga iets leuks plannen met vrienden, wees een extra lief voor iemand anders, blader is door een oud fotoalbum, of draai je favoriete muziek.

5. Praat over afvallen met familie en vrienden

Misschien kunnen je zo nog waardevolle tips geven over afvallen, of zijn ze zelf ook bezig met overtollige kilo’s kwijtraken. Zo kan je elkaar steunen en merk je dat je niet de enige bent die wilt afvallen.

6. Focus op wat je wel kan eten, in plaats van op wat je niet mag eten

Als je voortdurend denkt aan zoet en vettig eten (waardoor je uiteindelijk dik van bent geworden), is het erg lastig om dit eten te laten staan.

Probeer je juist voor te stellen hoe jij met gezond eten iets heel lekkers kan maken en ga hiermee aan de slag.

7. Blijf dingen uitproberen

Wanneer je steeds blijft zoeken naar informatie over afvallen zul je steeds meer kunnen experimenteren en dat is altijd leuk! Zo zul je ook veel eerder datgene vinden wat jou snel helpt met afvallen. Probeer bijvoorbeeld eens groene smoothies of eet groente die je nooit eerder hebt gegeten.

Auteur:

Biografie: Laurens Helmstäter hoopt met zijn artikels veel mensen te kunnen bereiken en inspireren die daardoor kunnen afvallen met een gezond en blijvend resultaat. Zijn missie is een gezondere levensstijl voor iedereen!
Specialisme: Afvallen, fitness, gezond eten
Website: http://www.echtgezondafvallen.nl

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *